annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Vigtigt: Der kan være visningsfejl på lønsedlen

af Isabella (Opdateret ‎24-08-2021 12:22 af Isabella VISMA )

Vi arbejder pt. på at give jer et vigtigt overblik i forbindelse med det nye ferieår, som gør, at I kan skelne mellem ferie fra ‘indeværende ferierår’ og ferie fra ‘tidligere ferieår’.

Kodningen har dog desværre medført en visningsfejl på nogle af jeres lønsedler i denne måned. Fejlene bliver rettet inden næste måneds lønkørsel.

Dét kan I opleve

I kan opleve midlertidige visningsfejl både på lønsedlen og i Visma Løn, hvor lønsedlens linjer ikke matcher værdierne. 

Det vil sige, at der både kan være visningsfejl på fremtidig lønsedler og på selve lønsedlerne, som ikke nødvendigvis viser samme saldi. 

Beregningen er stadig korrekt

Selvom du måske kan opleve, at både du og dine kolleger ikke kan få et retvisende overblik over jeres feriesaldi på lønsedlen, så kan vi berolige med, at beregningen er foretaget korrekt. 

Her finder I de rigtige saldi

I kan stadig se de rigtige saldi, når I:

• Trækker rapporter i Visma Løn
  • Kigger på ferieoverblikket i Visma HR og My Visma 

Dét kan du gøre

1. Vurder om din virksomhed er ramt af visningsfejl
  2. Er I ramt af visningsfejl, så vurder omfanget
  3. Er I ramt af større visningsfejl, som dine kolleger vil lægge mærke til, så fortæl dem, at: Beregningen er fortaget korrekt, og de igen vil få et retvisende overblik på næste lønseddel. Indtil da kan I henvise til sidste lønseddel + den nye måneds optjente ferie (Har I Visma HR og My Visma, kan du også henvise dine kolleger hertil).

Vi arbejder på en løsning

Vi arbejder lige nu på at løse visningsfejlene, men vi kan dog endnu ikke sige, hvornår vi er i mål. Det hjælper naturligvis ikke på de lønsedler, som jeres medarbejdere allerede har fået. Men det vil derimod give jer det nødvendige, og retvisende saldioverblik til næste lønkørsel og fremadrettet.

Vi beklager ulejligheden og ser frem til igen at kunne give dig det overblik, som du og dine kolleger har brug for.

34 Kommentarer
Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Denne fejl kan den betyde at en medarbejder står til at have 4,20 feriedag til rådighed, men så samtidig bliver trukket for 4,20 ferie for egen regning????

Elena Manojlovic
CONTRIBUTOR *
af Elena Manojlovic

Jeg har fået fejl på feriepenge saldi, som er negativ selvom der er rest ferie tilbage. Derefter kommet nyt fejl på Art 4790 på efterreguleret poster ved Anmodet Feriekort udbetaling,  for eksempel 5 dage blev registreret til 3,8 dage og hvis der er feriebeløb registreret 15673,9 på løn stå der kun 13202,43. 

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Jamen vi kan da ikke bare leve med at vores medarbejdere skal betale for ferie som de har optjent... Mon det bliver rettet med efterregulering i næste måned?

Det er virkelig surt med sådan en fejl på til lønkørsel...

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Nøjagtigt det den samme fejl har jeg indberettet for to måneder siden. Jeg blev opfordret til at vente med at registrerer medarbejdernes ferie til fejlen var fundet og rettet - Jeg har desværre endnu ikke fået svar.

OBS det er ikke alle medarbejdere jeg fik fejl på.

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Og jeg som ventede med at registrere ferie i sidste måned fordi jeg læst om en fejl, var naiv nok til at tro at det var rettet. Det er heller ikke alle her, men måske skal jeg slette hans feriedage, for at indlæse dem i næste måned? 

c98120ksn
CONTRIBUTOR **
af c98120ksn (Opdateret ‎25-08-2021 20:45 af Helle Valso VISMA )

Vi har flere fratrådte hvor ferietillægget ikke udbetales i august? Burde de ikke som standard få det udbetalt? Og at vi så selv beregner og udbetaler ferietillæg for ej afholdt ferie derudover (indtil dette også kommer til at fungere automatisk, forhåbentlig snart....)

Jvf. ferieloven skal ferietillægget ikke udbetales til fratrådte medarbejdere. Der skal kun udbetales det ferietillæg for det antal feriedage de har afholdt efter ny ferielov. Vær opmærksom på at hvis du har udbetalt ferietillæg i maj lønnen, har medarbejderen allerede fået udbetalt ferietillæg for 18,72 feriedage, så det vil kun være feriedage afholdt ud over 18.72 som du manuelt skal beregnet værdien af og udbetalt til medarbjederen på lønart 4788.

Sanne Deichmann
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Deichmann

Ehhhhh... der bliver da lige pludselig slet ikke udbetalt ferietillæg til nogen ... gør der?

/Sanne

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

Vores ferietillæg kører som det skal. Fratrådt skal ikke udbetales automatisk da der er en chance for at de ikke har holdt de sidst optjente 6,24 feriedag. Der skal kun udbetales for de feriedage som er afholdt 😊

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Systemet er sat op til at det ikke udbetales, men de arbejder på at det gøres automatisk. Hvilket vel også burde være muligt.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Ferieberettiget løn 44200 på lønseddelen stemmer ikke med saldoen for ferieberettiget løn nederst på lønseddelen både for 14 dags lønne og månedslønnede.

mvh

Hilde

AnjaH
CONTRIBUTOR ***
af AnjaH

@Hilde 1234 - Visma har oplyst mig om, at ferieberettiget løn 44200 er ferieberettiget løn for ferieoptjeningsperioden fra september til august og ferieberettiget løn nederst er for kalenderåret. 

Mvh. Anja

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej Anja.

Tak for besked.

Efter 2 dage er jeg lige blevet ringet op fra Visma og fortalt at fremadrettet skal der være ferieberettiget løn og opsparede feriedage for perioden der skal stå midt på lønseddelen og den totale ferieberettiget løn (saldoen) nederst  på lønseddelen. 

De håber at det er færdig til september 🙂

mvh 

Hilde

Susanne123
CHAMPION ***
af Susanne123

@LGHansen Har du kunne se en sammenhæng i dine fejl. Umiddelbart er mine, der hvor medarbejderen er MEGET tæt på at have brugt al deres ferie. nogle gange har det virket at slette den indlæste ferie (fra ekstern leverandør) og manuelt tilrette, uden weekender og evt. ikke over månedsskift. Vi trækker normalt altid data fra d. 20. til den 19 og det har ALDRIG tidligere været et problem, men måske det er det nu. Det er i hvert fald rimelig mange der alligevel er ramt, og jeg vil ikke lade dem blive trukket uden at have undersøgt om det er korrekt... Dejligt med ekstra arbejde her på falderebet... eller noget 😪

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

@Susanne123 Jeg synes ikke jeg kan se noget system i det. Forstår ikke hvad der sker hos Visma. Hvorfor vælger de at sende en release på gaden som er så fejlbehæftet. Tænk hvis man kunne gøre op hvor mange timer der er blevet brugt ekstra ude hos alle kunderne.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej

Mener ikke at det er en sammenhæng i mine tal. 

Er helt enig med dig Susanne, at et firma som har den størrelse som Visma ikke afprøver og tester mere inden de udsender en release der er så omfattende, er helt utrolig, vi havde nok ikke eksisteret hvis vore produkter var så fejlbehæftet når de kom ud på markedet.

Og det er jo ikke første gang 😞

mvh

Hilde 

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Christensen

Jeg ved det kommer til at lyde meget negativt, men samtidig kommer Jeg/nogen til at betale for det, når jeg så ringer ind og skal have tingene løst(vi har ikke abonnement på hotline), men det er nu ikke kun lige i forhold til det her.

Diana Maj
CONTRIBUTOR **
af Diana Maj

Er der nogen afklaring på feriedelen? - jeg har også flere medarbejdere der er trukket selvom der er ferie tilbage (og jeg har tjekket at det ikke er fordi ferie er holdt før optjening) 

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***
af Elisabeth Mortensen

Vi har samme udfordring og aner ikke, hvordan vi får rettet op på saldi eller får gennemført den næste lønkørsel uden fejl på feriedel. Og vi betaler også hotline hjælp, men får reelt ikke løst vore udfordringer. Dybt frustrerende! 

Hvad gør I andre kunder hos Visma? 

GMJ2020
CONTRIBUTOR ***
af GMJ2020

Hej @Elisabeth Mortensen 

Jeg venter også MEGET på en status - har lige lagt fravær ind for aug. mdr. og syntes stadig ikke det stemmer.

Har også medarbejdere hvis saldo fra gl. ferie ikke stemmer @Isabella  måske du kan oplyse hvornår vi kan forvente at en fremtidig lønseddel ser korrekt ud, så vi kan få afstemt ?

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Helt enig. Jeg har også problemer.

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***
af Elisabeth Mortensen

Puhhh - I gør mig MEGET bekymret, jeg har ikke set på feriesaldi endnu, MEN forventer Visma hjælper os med lønarter til at rette manuelt op, som jo nok bliver løsningen igen, som vi så ofte før har oplevet.

Har I andre kunder lønarter til at rette i saldi, hvor ferie optjent eller ferie fra tidl. arbejdsgiver ikke er korrekt?  

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Jeg har ikke rettet saldi, men kan se det bliver en nødvendighed at tilrette nogle af de medarbejdere som jeg fik virksomhedsoverdraget 1/1 2021. Kan slet ikke klare at tænke på, at jeg har 450 ansatte i 9 selskaber jeg skal igennem feriesaldi-kontrol på.

Det er bare alt alt for meget med alle de fejl. Specielt det at fejlen kun sker på nogle af medarbejderne gør mig meget bekymret.

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***
af Elisabeth Mortensen

Vi har endnu ikke fået en tilbagemelding på de medarbejdere, Visma selv opdagede fejl på og vi blev ringet op omkring og det er nu over en måned siden og blev ikke afklarede inden sidste lønkørsel og nu fandt vi selv endnu flere med fejl i feriesaldi. Det er utrygt og specielt, når vi ikke aner, hvordan vi får rettet op på saldi!

Isabella
VISMA
af Isabella (Opdateret ‎09-09-2021 11:38 af Isabella VISMA )

Kære alle

Vi giver jer en endelig status på visningsfejlene engang i næste uge.

Mange hilsner
Visma Enterprise

LGHansen
CHAMPION *
af LGHansen

Mange tak for svar. Dejligt at I kommer ud af busken 🙂 Glæder mig til en løsning i næste uge.

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Endelig noget som man forholde sig til , tak for svar 🙂

Hilde

Sanne Christensen
CONTRIBUTOR ***
af Sanne Christensen

Er det muligt og få svar inden lønkørsel torsdag den 16.09.21

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej

Har lige kørt en  kørsel til 14 dags lønnede og den viser kun opsparede feriedage og feriepenge for indeværende periode ingen saldo fra fra sidste lønudbetaling, er dette med i visningsfejlen, som efter sigende skal blive rettet i denne uge. ?

mvh

Hilde

HCH
CONTRIBUTOR ***
af HCH

Kære Isabella Serritzlev

9/9 oplyste du at der ville komme information "engang i næste uge" vedrørende saldi, felter mm for september lønseddel. Releasen der skulle rette dette blev udskudt til 14/9, og det var i går. Igen er der ingen udmelding fra Visma om hvad vi kunder kan forvente og det er IKKE ok!! - Jeg er ikke i tvivl om at I arbejder hårdt på løsninger, men nu må jeres ledelse træde i karakter og få de ressourcer ind der kan afhjælpe dette efterhånden uoverskuelige rod.  Jeres prioriteter skal altså være at få løst det nu!  

Vil du ikke være sød og finde ud af om vi kan få en opdatering på hvornår releasen forventes at være på plads, så vi ved hvad vi har at forholde os til for september lønkørslen.

Tak.

mvh

Hanne V Christensen

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Rigtig godt skrevet Hanne, tror at det er mange der er enig med dig.

Og det gælder både udbetaling på lønart 4790 og visninger på lønseddelen.

Ny ferielov ferieregnskab, stemmer fremdeles ikke, med udbetalingen/opsparingen.

Det var vel ikke kun os der udbetaler løn som skulle have styr på udbetalinger og opdaterienger med den nye ferielov.

Så enig med dig Hanne, det virkelig noget ROD !

mvh

Hilde

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***
af Elisabeth Mortensen

Helt enig og det virker som strudsen med hovedet i hækken. Hvis jeg gemmer mig her, ser ingen, hvad der (ikke) sker!

Meget frusterende 

id19384
CHAMPION ***
af id19384

Hej,

under visma løn findes en nyhed fra igår (tirsdag) eftermiddag, hvor de skriver at udfordringen med visningsfejl af feriesaldi ikke når at blive rettet i denne måneds lønkørsel. Så jeg læser det som om at vi ikke skal forvente at det rettes i september 😞

Isabella
VISMA
af Isabella

Kære alle 

Jeg forstår jeres frustrationer.

Som lovet har vi i går lagt et overblik på Community i denne artikel, hvor vi giver en status på de udfordringer, der er, og hvornår vi forventer at få dem løst. 

Mange hilsner
Isabella 

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej

Jeg kan igen bruge lønart 4790 på mine 14 dagslønnede  👍

Men den trækker den forskudsferie fra, der blev udbtalt sidste ferieår og det er afregnet tidligere. ???

mvh

Hilde