annuller
Viser resultater for 
Søg i stedet efter 
Mente du: 
Mine områder

Log på eller tilmeld dig som ny bruger

for automatisk at få relevante områder

Vigtigt: Midlertidig ændring i udbetaling af feriepenge

af Isabella (Opdateret ‎09-09-2021 11:48 af Isabella VISMA )

Lønart 4790, som normalt anvendes til udbetaling af feriepenge fra feriekort, der administreres af arbejdsgiver, kan pt. kun anvendes for udbetaling af feriepenge indtil 31. august 2021. Det arbejder vi på at løse.

Sådan udbetaler du lige nu feriepenge fra Feriekort 

Skal du udbetale feriepenge fra Feriekort til en medarbejder, efter vi er gået ind i det nye ferieår 1. september 2021? Så skal du, indtil løsningen kommer i en af de kommende september releases, gøre følgende:

1. Udbetale feriepengene på variabel lønart 1171 eller 1181

2. Gå i eIndkomst efter kørt lønkørsel og angive beløbet i felt 113 på de gældende medarbejdere.

Vi forventer, at lønart 4790 vil virke igen inden den 17. september. Du kan holde dig opdateret i vores kommende release-dokumenter.

11 Kommentarer
BetinaH
CONTRIBUTOR *
af BetinaH

Håber at lønart 4790 bliver klar til brug til september lønkørsel ? Hvad er status på dette ?

Elisabeth Mortensen
CONTRIBUTOR ***
af Elisabeth Mortensen

Det er jeg også spændt på, synes der mangler udmelding fra Visma, hvordan vi skal køre en lønkørsel, når vi ikke ved, hvilke lønarter vi kan bruge? 

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Nu er det lige før man mister sin tålmodighed, noget jeg synes at vi alle der kører løn/gager i Visma har haft en god del af i forhold til vores system og den nye ferielov. 😞 

Visningen på lønsedlerne stemmer fremdeles ikke,  ferieregnskabet stemmer ikke, og der er ingen tilbagemeldinger på  vore udfordringer, til hver lønlørsel, vi kan vente flere dage på hotline og håbe at vi kan forklare os ud af det til vore medarbejdere, da deres lønsedler ikke stemmer. Og nu skal vi til at bruge midlertidige lønarter og også selv indberette det til E-indkomst og ingen slutdato ??

Hilde

Isabella
VISMA
af Isabella

Hej @BetinaH, @Elisabeth Mortensen  og @Hilde 1234 

Jeg forstår godt, I ønsker en status på lønart 4790 – og den har vi netop selv lige fået. Vi forventer, at den er klar til brug igen i løbet af næste uge.

Mange hilsner

Isabella

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Mange tak for svar 🙂

mvh

Hilde

uj_Ulla
CONTRIBUTOR *
af uj_Ulla

Hej - er der noget nyt vedr. lønart 4790 ?

Hilde 1234
CONTRIBUTOR ***
af Hilde 1234

Hej.

Jeg har lige brugt den til min 14 dags kørsel (kørt i dag).

Men dem der har fået forskudsferie sidste ferieår trækker den fra udbetalingen, så dem venter jeg med.

mvh

Hilde

af Samuel Marosi

Hej @Hilde 1234,

Er der mulighed for at du kan oprette en sag, vedr. det problem du beskriver her.
Gerne med en vedhæftet fil/billeder af lønseddelen når du bruger lønart 4790, med at den så trækker forskudsferie sidste ferieår fra udbetalingen?
Så kan jeg lige få kigget på det. 🙂

Mvh Samuel Brask Marosi

Susanne2505
CHAMPION *
af Susanne2505

Kære VISMA

I havde lovet at lønart 4790 blev "normal" igen når release pr 14/09 blev sendt ud - men der står intet nævnte omkring denne lønart- er det fikset eller ?

Svar udbedes med det samme !

af Anja Bogaerdt

Hej Susanne

Lønart 4790 blev rettet i releasen den 14. september, og kan nu både udbetale indv. og sidste ferieår.

Mvh. Anja

Susanne2505
CHAMPION *
af Susanne2505

Tak Anja@bogaerdt  en af de bedre nyheder fra Visma i disse tider 🙂