Mine produkter
Hjælp

Visma Løn er ramt af længere svartider

af B_V_
I de seneste dage har rigtig mange kunder desværre oplevet, at Visma Løn kører en del langsommere end normalt - også på helt almindelige jobs. Det skyldes bl.a. en unormalt lav tærskel for belastning på vores servere, så der ikke kan køres så mange samtidige jobs som vanligt. 
 
Da vi pt. ikke har en hurtig løsning på udfordringerne, vil vi gerne dele nogle tips, som forhåbentlig kan mindske de gener, du kan opleve, så længe Visma Løn kører ekstra langsomt. 
 
Hvad kan du gøre? 
  • Først og fremmest opfordrer vi til, du afsætter ekstra god tid til dine jobs - start gerne 1-2 dage før normalt hvis muligt. Vi afvikler alle jobs, men hvis belastningen bliver for stor, vil den normalt brede motorvej blive på størrelse med en smal sti, hvilket giver voksende kø for alle typer jobs. 
  • Vi vil også opfordre dig til at vælge dine jobs med omtanke. Kan du køre løn uden rapporter, og kan du minimere rapporter, der bestilles udenom lønkørslen, vil det også mindske belastningen. 
Hvad gør vi? 
Vi er i tæt dialog med vores underleverandører for at finde en løsning, samtidig med at vi monitorerer alle kørsler 24/7. Åbningstiderne på telefonen har vi selvfølgelig udvidet her i lønafviklingsperioden. 
 
Derudover anbefaler vi, at du holder øje her på Community for aktuel driftsstatus . Husk også at holde øje med leverancekvitteringer i din TSI-postkasse hos Mastercard. Du kan læse mere om tjek af leverancekvitteringer her
 
Vi beklager meget de gener, som de lange svartider medfører for dig. 
24 Kommentarer
LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Det er ikke fair. Jeg er lige mødt ind på arbejde. Pga jeres problemer med Visma Løn og de sidste dages langsomme svartider, har jeg udskudt min mødetide til kl. 20 - OG SÅ ER SYSTEMET NEDE IGEN IGEN IGEN. Det er jo helt umulige forhold.

Jeg vil gerne bede jer skrive en besked her inde når det kommer op igen, så vil jeg gå i seng et par timer. Hvis I har mulighed må i også gerne sende mig en mail. I finder min mailadresse under mit kundenr.

Det er godt nok ubehageligt at være Visma Løn bruger i øjeblikket!!!

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

Hej @LGHansen

Jeg beklager, den turbulente oplevelse, du har med Visma Løn pt. Det er på ingen måde vores intention at udfordre dine rutiner og normale arbejde i systemet. Vi har haft service-vinduer om aftenen denne uge, bl.a. for løse op for de begrænsninger, der har været med hastigheden, og jeg kan forstå, det for dig falder særligt uheldigt. Jeg er virkelig ked af, din arbejdsrytme forstyrres endnu en gang. Det er nok en ringe trøst, at der er blevet løst nogle af udfordringerne, så hastigheden i dag og her til aften har været en hel del bedre. 

 

Jeg har desværre ikke adgang til dit kundenr. - og kan kun se dit kaldenavn herinde. Servicevinduet sluttede kl. ca. 22. 

Hvis du gerne vil kontaktes om noget andet, må du meget gerne skrive dit kundenr. herinde eller oprette en sag / ringe til os.

 

Jeg ønsker dig en dejlig weekend. 

 

Mette Hyldebrandt
CONTRIBUTOR **
af Mette Hyldebrandt

Jeg sidder her lørdag kl. 10.15 og skal kører min løn og min lønkørsel står kun som oprettet og er derfor ikke gået i gang, det er et stort problem da vi er nogen der gerne vil have løn.....

Jeg håber virkelig at det kommer op at kører og at dette ikke bare bliver løst på mandag, da det så er ved at være for sent da vi skal have løn tirsdag...

Vh Mette -  mh@academicbooks.dk

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB (Opdateret ‎24-06-2023 10:31 af RikkeJB VISMA )

Hej @Mette Hyldebrandt - der lyder ikke godt. Kan du ikke sende dit kundenummer, så vil jeg få nogen til at kigge på det asap! 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Mette Hyldebrandt - er det blevet bedre nu? 🤞

anettenørregaard
CONTRIBUTOR ***
af anettenørregaard

Hej Rikke

 

hvor lang tid tænker du en lønkørsel med lønsedler skal tage ??

jeg har startet den 12.23 og den kører stadig !!

vores kundenr. er 2102........

hilsen Anette

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

Hej @anettenørregaard - jeg kan desværre ikke sige, hvor lang tid, vi forventer en lønkørsel tager. Men tak for dit kundenummer - jeg får lige mine kolleger til at kigge på det. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@anettenørregaard - jeg kan forstå, der er genstartet en server, og derfor har nogle jobs været på hold. Jeg tjekker lige op på kørsler. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@anettenørregaard - jeg har fået en melding retur om, at server-genstarten kræver ca. 45 minutter. Jeg beklager den uheldige timing. Jeg har fået lovning på, at dit job skubbes igennem, når serveren er oppe igen. 

anettenørregaard
CONTRIBUTOR ***
af anettenørregaard

Tak. Det er fint, jeg tjekker om en times tid..........

hilsen Anette

anettenørregaard
CONTRIBUTOR ***
af anettenørregaard

tak for hjælpen........

hilsen Anette 

Margit Schwartz
CONTRIBUTOR **
af Margit Schwartz

Jeg har bestilt en "afvigelsesliste" kl. 16:31 i dag d. 24/6 ville super gerne have den kørt igennem. 

Har bruger nr. 865 pft. 🙂

 

 

 

LGHansen
CHAMPION ***
af LGHansen

Jeg har sat en mindre lønkørsel i gang. Der er ikke sket noget den sidste time. Vil I tjekke om den skal have hjælp til at komme videre?

På forhånd tak.

af Mette Simonsen

@Margit Schwartz den er på vej igennem, der har lige været lidt kø efter at vi her genstartet serveren.

 

af Mette Simonsen

@LGHansen Der har lige været lidt kø efter at vi har genstartet serveren, men vi kører nu og er på vej igennem den 

Mette Hyldebrandt
CONTRIBUTOR **
af Mette Hyldebrandt

@RikkeJB - tusind tak fordi du vendte tilbage så hurtigt - på det tidspunkt var jeg desværre logget af og ville havde logget på senere for at tjekke op på det - men så fik vi gæster.... jeg kan se at lønkørsel kom igennem kl. 12.07 - det tog den fra kl. 11.53 til 12.07 at kører - jeg ved ikke om det er godt eller skidt men jeg er glad da min kørsel nu er lavet og klar til godkendelse 🙂

Jeg takker for hjælpen

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

@Mette Hyldebrandt - Det er nu også sjovere at have gæster, så det var en god prioritering 🙂 Dejligt, det er kørt igennem. Hav en skøn mandag! 

Kristina_Kristensen
CONTRIBUTOR *
af Kristina_Kristensen

Hej.

Vi har sat en lønkørsel i gang kl. 12.36, som endnu ikke er færdig.

Hvor lang tid kan vi forvente, at den tager? Lønnen skal køres igennem i dag.

Vi var overbeviste om, at vi var i god tid.

 

Kundenummer: 1115

af Mette Simonsen

@Kristina_Kristensen - Vi kan ikke give en tidshorisont på de enkelte jobs. Men vi er på og overvåger alle jobs. 

 

Du kan følge status her:

 

https://community.visma.com/t5/Driftsinformation-i-Drifts-og/27-06-Driftsstatus-Visma-Lon/bc-p/58939...

 

Vi går ikke hjem før alle jobs er kørt igennem, så vi skal nok også gøre alt for at få jeres kørsel igennem 🙂

 

Beklager ulejligheden!

ahj
CONTRIBUTOR *
af ahj

Kan I give en kort status på, hvordan I forventer systemet kører i juli? Altså er I tæt på at have løst hastighedsudfordringen eller kan det godt vare 1-2-3 lønkørsler mere? Bare så vi evt. har mulighed for at planlægge ekstra tid.

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB (Opdateret ‎27-06-2023 15:37 af RikkeJB VISMA )

Hej @ahj. Vi vil rigtig gerne give en status på juli-kørslen, når vi er på den anden side af juni, for vi fokuserer i øjeblikket 100 % på at få gennemført juni-kørslerne - samtidig med vi tester løsninger på hastighedsudfordringerne. 

Vi skal nok komme med en status i næste uge. Vi når sandsynligvis ikke at komme helt over målstregen med normale hastigheder til juli-kørslerne, men vi arbejder på højtryk for at skabe en god og varig løsning, så vi kan undgå den træghed i lønafviklingen, som vi har oplevet her i juni.  

ahj
CONTRIBUTOR *
af ahj

Tak for svar @RikkeJB jeg kan sagtens forstå, at I gerne vil vente med at melde ud. Men vi brugere (jeg forestiller mig, at jeg ikke er alene her) vil gerne kunne planlægge. Nogle har måske kun en enkelt dag til lønkørslen, andre har afløsere eller mindre erfarne kollegaer til juli kørslen. Vi der laver løn skal jo også holde ferie og vil gerne kunne give det videre med god samvittighed og ikke mindst uden at vi alle er nødt til at have en pc med på ferie. Jeg kan godt se, at I kæmper og arbejder i døgndrift, men jeg kan også læse i alle kommentarerne, at vi brugers tålmodighed snart er sluppet op, især hvis det også får indvirkning på vores ferie. 

RikkeJB
VISMA
af RikkeJB

Hej @ahj. Jeg forstår godt, tålmodigheden er knap - det er en rigtig træls situation. Vi ved godt fra tidligere år, at juli er en særlig måned. Netop derfor vil vi rigtig gerne komme med de bedste anbefalinger til jeres julikørsler, så I og evt. vikarer kan komme godt og trygt igennem. Vi tør ikke love, vi når tilbage til hastigheden i foråret, så anbefalingen for nu må være at starte en dag før, om man kan. Vi kan desværre ikke blive mere konkret end dette, før vi har tilrettet mere. Det beklager jeg. Håber, at det kan bruges en lille smule... 

HCH
CONTRIBUTOR ***
af HCH

Kære AHJ

Tak for at italesætte hvad jeg tænkte i mandags.

Det er meget vigtigt, at Visma melder officielt ud på mail til deres kunder om, hvad der kan forventes af system performance for juli lønkørsel, hvad Visma har igangsat for at løse problemet, og hvad tidshorisonten er. Det er kun rimeligt, så jeres kunder kan planlægge arbejdet anderledes, fordi løn mm på nuværende tidspunkt ikke kan forventes at køre uden problemer.   

Jeg må planlægge at starte lønarbejdet 1 dag eller 2 dage før end normalt, med håb om at undgå nat- eller weekendarbejde. Men der er også andre arbejdsopgaver end løn på skrivebordene.  

Jeg ser frem til at høre fra Visma.

De bedste ønsker om at I får system performance op på speed igen.

mvh

Hanne Christensen