Mine områder
Hjelp
LarsKr
CONTRIBUTOR ***

8800 vs 8960 - ENK

av LarsKr

Jeg har tidligere fått hjelp ved årsavslutning. 

2018 og 2019 så ser jeg at det har blitt ført overskudd til konto 8960, og ikke 8800. Jeg har et ENK, og da skal det vel føres mot 8800. 

Bør jeg gå inn å endre dette, fra 8960 (kredit) til 8800 (debet)? Eller er det ikke nødvendig? 

Ser at i 2017 så ble det ikke ført mot noe i det hele tatt, verken 8960 eller 8800.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Konto 8960 og 8800, er to helt like kontoer og har samme effekt. Så her brukes det litt forskjellig. men begge kontoene er riktig.

Når det gjelder 2017, som det ikke er ført noe, så må du sjekke om det er noe udisponert resulultat i balansen. Du kan også se om det er noe avvik i balansen for de andre årene.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

LarsKr
CONTRIBUTOR ***

av LarsKr

Både Udisponert resultat og Saldo står i 0 i balanserapporten for alle årene, så da er det også greit med 2017?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da skal det være riktig.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen