for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Spørsmål ang A-melding. gjelder 1. termin. Får beskjed fra kemneren at jeg har innbetalt for mye skatt/arbavg. Jeg har innbetalt i hht Avstemming lønn/regnskap og terminoppgave. Disse to viser riktige beløp, men A-melding viser feil beløp. For å få korrigert dette, må jeg da reversere lønn for termin 1, jan/febr?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Hvis du bruker gammel terminoppgave RF-1037, så vil ikke den alltid samsvare med A-melding.
Gå til Vis - Lønn - Rapporter og skriv ut rapporten: Betalingsinformasjon / Beløp fra A-melding.
Denne rapporten skal vise riktig beløp å betale i Skatt og Arbeidsgiveravgift for hver termin.
Du kan også ta ut en avstemmingsrapport i Altinn, for å avstemme hver måned / termin på all lønn som er innbrettet og hva som skal betales i Skatt og Arbeidsgiveravgift.
Rapport A06, se link: https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Mamut-One/Supportressurser/Supportartikler-Mamut-Business-Software/Lonn-og-personal/A-meldingen--Avstemmingstjeneste-i-Altinn/
Skulle du ha differanse, så må du dypere inn i hva som er rapportert, og hvor avviket ligger.
Ta gjerne kontakt dersom du ikke finner ut av det.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.