for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Har fått min første ansatt. Og trenger hjelp med kontoene her.
Har opprettet 2 ekstra kontoer, det er en konto for arbeidsgiver avgift og en for feriepenger. Skatten går i felles skatte konto. Hvordan legger jeg inn disse i regnskaps programmet og hvordan fører jeg det i programmet?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Skattetrekkkonto skal ikke blandes med Firmaskatt.
Skattetrekkkonto må opprettes i banken, og er en sperret konto, hvor du kun får utbetale skattepengene til den ansatte til Skatteetaten.
Så skriver du at du har opprettet en konto for arbeidsgiver avgift og feriepenger. Dette er ikke noe du må gjøre. men dette blir da spare konto for disse fremtidige utbetalingene.
For å opprette disse kontoene, må du gå til Innstillinger - Konto plan, og opprette disse kontoene.
Så går du til Innstillinger - Kasse og bankkontoer, og oppretter de der.
Når du kjører lønn så Skal du gjøre følgende
Utbetaling til den ansatte føres slik:
Kredit 1920 Bankinnskudd
Debet 2910 Skyldig lønn
Skattetrekket skal overføres til skattetrekk kontoen senest 2 dager etter lønnsutbetaling
Kredit 1920 Bankinnskudd
Debet 1950 Skattetrekkkonto
Ønsker du videre å overføre Arbeidsgiveravgift (AGA) og feriepenger til egne kontoer, så må du overføre disse pengene fra driftskontoen og føre de i regnskapet
Kredit 1920 Bankinnskudd
Debet 19xx
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.