for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Har en ansatt som har sluttet og hadde ført han opp med sluttdato 31.8.19 i Visma eaccounting. Sendte siste A-melding for september med siste lønnsutbetaling og feriepenger. Fikk brev fra skatteetaten om at han må meldes ut, og " Bruker du et lønnssystem, sjekk med systemleverandøren hvis du er usikker på hvordan du retter i ditt system." . Er det noen måte å registrere den ansatte som ikke ansatt lenger i eAccounting, som igjen vil oppdatere i altinn etter innsendt A-melding?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Hvis du har lagt inn en sluttdato på en ansatt med sluttdato i en tidligere måned, må det da sendes ny a-melding for denne måneden.
Eks. en ansatt slutter 31.08.19. så må det sendes en ny a-melding for august for å få meldt inn sluttdatoen i august.
Så må du sende ny a-melding for de neste månedene, for å få fjernet feilmeldingene.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
vi fikk det samme, bare å sette en sluttdato i "rediger ansatt" under den ansatte det gjelder.
står på høyre side av skjermen sammen med startdato bl.a.
Takk for svar - jeg har tydeligvis lagt inn sluttdatoen tidligere, tok ut kopi av meldingen jeg sendte og der stod sluttdatoen - har sendt den på nytt så får vi ser hva som skjer.
Hei
Da skal det gå bra, du ser om du får feilmelding når du henter retur/tilbakemelding på A-meldingen
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Hei
Hvis du har lagt inn en sluttdato på en ansatt med sluttdato i en tidligere måned, må det da sendes ny a-melding for denne måneden.
Eks. en ansatt slutter 31.08.19. så må det sendes en ny a-melding for august for å få meldt inn sluttdatoen i august.
Så må du sende ny a-melding for de neste månedene, for å få fjernet feilmeldingene.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.