avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Morten Breen
CONTRIBUTOR ***

Arbeidsreise/yrkesreise

av Morten Breen

Hei 

Jeg har et spm ang hva som definerer arbeidsreiser for en håndtverker med firmabil. Vi har til nå beskattet reise fra hjem - arbeid - hjem og all annen privat kjøring med antall km x 3.40kr. Vi har kjørebok 

Fordi den ansatte ofte reiser direkte til og fra kunde fra hjemmet sitt, har vi regnet ut antall km fra hjem til verksted og ganget dette med 2 for hver arbeidsdag. Jeg har nå lest at man ikke skal regne reiser fra hjem til arbeidsted som ikke regnes som faste eller hvis de varer under 2 uker som private . Vil det da si at vi ikke skal skattelegge disse reisene ut til kunde , men bare de gangene den ansatte møter opp på verksted eller reiser hjem fra verkstedet ( som da blir det faste arbeidstedet ) 

mvh Morten 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Du må ha Elektronisk kjørebok i slike biler.

Så må du gå igjennom loggen hver måned.

De ansatte skal da skattes for privat kjøring.

Kjøring mellom hjem og kontoret/arbeidssted.

Hvis de er ute hos same kunde fra dag 14,

Kjøring hjem - kunde (under 14 dager skal ikke beskattes.

Satsen er som du skriver kr. 3,40 de skal skattes ved på privatkjøring.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Morten Breen
CONTRIBUTOR ***

av Morten Breen

Vi har elektronisk kjørebok.

Da forstår jeg det slik at hvis den ansatte jobber hos en kunde i 4 uker så skal det kun beskattes fra dag 15 og ut 4 ukers perioden, stemmer dette?

Takk for svar 

mvh Morten 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis den ansatte kjøre fra sitt hjem og til kunde, så skal de ikke skattes av denne kjøring før de ha vært hos samme kunde mer enn 14 dager.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen