avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

A-Re
CHAMPION **

Arbeidstøy og arbeidssko

av A-Re

Hei! 

Våres styreleder (AS) kjøpte sko og t-skjorte som arbeidstøy/arbeidssko til seg selv. Han jobber på kontoret hverdag. Og de er uten logo. Han er ikke ansatt slik at det blir inbretningspliktig. Hvordan bokfører jeg dette ? 

På forhånd takk! 

MVH. A-Re 

8 SVAR 8

av Jørn Karlsen

Hei

Siden det er arbeidstøy uten logo, og han ikke er ansatt, må han skatte av dette arbeidstøyet.

Mottar han styrehonorar, og dere har registrert han som Frilanser, Oppdragstaker, honorarperson.

Da blir han ikke meldt inn i AA registeret som ansatt.

Det er fult mulig å innrapportere ytelser, og goder på en person selv om han ikke er ansatt.

Se vedlegg for å opprette egen lønnsart.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Hei igjen! 

Jeg lurte på om skal jeg registrere han i ansattregistrering ? Fordi det er ikke mulig å raportere ytelsen uten at han er registrert. 

MVH. A-Re 

av Jørn Karlsen

Hei

for å innberette naturalytelser osv. må han registreres i Personalregister. registrer han som som frilanser hvis han ikke er ansatt. Så innebrettes naturalytelsene på en lønnsslipp.

Innberetter du naturalytelser som er skattepliktig, må du korrigere skattetrekket, slik at det blir null i Skatt.

Slik at den ansatte ikke blir skyldig ditt firma penger.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Hvordan registrer han som frilanser i mamut ? 

av Jørn Karlsen

Hei

Når du går inn i personalregisteret, så går du på fanekortet: Lønn

Ikonet A-melding. Og under type arbeidsforhold velger du: Frilanser/Oppdragstaker/Honorarperson

Under Stilling: velger du styreformann eks.

Da kan du kjøre styrehonorar, Naturalytelser. Og den ansatte står ikke som ansatt i AA registeret.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Ok tusen takk for svar. 

Ha en fin dag. 

MVH. A-Re 

A-Re
CHAMPION **

av A-Re (Oppdatert ‎07-07-2020 16:31 av A-Re )

Godkjent løsning
A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Ok tusen takk for hjelpen. 

Ha en fin kveld. 

MVH. A-Re