avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Myrdal
CONTRIBUTOR *

Årsavslutning 2019

av Myrdal

Hei

Har bare et kjapp spm. ift. regelverket rundt årsavslutning. Det er et problemstilling rundt orgnr. til firmaet.

Et liten selskap AS ble tatt over 01.11.2019 fra en annen med samme orgnr. som tidligere eier.

Firmaet ble kjøp opp den 01.11.2019, vedkommende pga. egenkapital kravet fikk tips for å ta over samme orgnr. som tidligere eier hadde. Det gikk greit i første fasen, men så viser at blir en del praktiske problem særlige rundt årsregnskapet. viser at tidligere eier ikke er så nøye for å ha levert regnskapet innen fristen. Det som er mest bekymrende er at blir samme i 2019. så spm. er at kan jeg levere årsregnskapet for disse 2 mnd. som har blitt opparbeidet av meg og gjelder meg, eller må regnskapet leveres i et sammenheng, siden selskapet har samme orgnr. Setter innmari mye pris på evt. tips og veiledning ift. dett?

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis du har overtatt firmaet, men samme org.nr. så må du levere regnskap for hele året.

Det er normalt å få nytt org nr. 

Hva skjedde med bankkontoene. går ut fra at du ikke over tok de.

Vil anbefale deg å kontakte skatteetaten, da dette blir litt spesielt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Myrdal
CONTRIBUTOR *

av Myrdal

Hei igjen, det stemmer har annet banko konto. Tusen takk for tipset det skal kontakte dem for å høre hva er løsningen. 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Bra, jeg kan dessverre ikke gi deg noe svar annet enn at hele året må rapporteres under ett.

men la oss håper Skatteetaten, kan gi deg et bedre svar.

Lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen