avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hegewir2020
CONTRIBUTOR *

Årsavslutning for enkeltpersonforetak

av Hegewir2020

Hei,

jeg skal avslutte regnskapsåret 2020, men kommer ikke videre fordi jeg blir bedt om å oppgi saldo på konto for årsresultat pr. 31.12.2019.

Jeg driver et enkeltpersonforetak, som ble registrert i 2019, men hadde ingen omsetning det året.

Hva skal jeg gjøre for å få avsluttet 2020?

Med vennlig hilsen

Hege

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Gjør du dette manuelt i Altinn, må du fylle ut næringsoppgaven, men

Du skriver at du ikke har ingen omsetning i 2020, har du noen utgifter, så må du bokføre årets underskudd.

Er det ingen inntekter eller utgifter vil næringsoppgaven være tom, hvis du ikke har tall på balansekontoene.

Bruker du Visma eAccounting skattemodul, vil du få opp alle skjemaene ferdig, og vil være mye lettere.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Hegewir2020
CONTRIBUTOR *

av Hegewir2020

Hei,

jeg hadde inntekter i 2020, men ikke i 2019. Omsetningen i 2020 var lavere enn beløpsgrensen, slik at jeg slipper å levere næringsoppgave. 

I følge listen som jeg skal gå gjennom under Årsregnskap i eAccounting skal jeg kontrollere om jeg har en saldo på konto for Årsresultat (8800) per 31.12.2019. Det har jeg ikke. 

av Jørn Karlsen

Hei

Riktig har du null resultat i 2019, så blir det ikke noe resultat å føre.

Du kan bare krysse av i sjekklisten, selv om du ikke har ført noe på konto 8800. Siden det ikke er noe å føre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen