avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

Årsavstemning og skatter

av finnerud68

Hei jeg driver et enmannsforetak og betaler forhåndsskatt. Dette har jeg ført K 1920 bank og debet 2070 skatter. Men dette blir feil ved årsslutt. Skatter blir med over til 2020? Hvordan rydder jeg opp i dette og hva gjør jeg feil?

Mvh

Rita

9 SVAR 9

av Jørn Karlsen

Hei

Du skulle bokført Forhåndsskatt på konto 2540

Så da må det korrigeres, du fører beløpet ut av konto 2070, og over til 2540

Dette kan du gjøre ved å gå inn på bilaget du førte, velge handling og opprette korrigeringsbilag.

Har du spørsmål om hvordan du gjør dette i ditt system, så kontakt support, som svarer på tekniske system spørsmål.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Da har jeg ført over til 2540 Forhåndskatt som var skatten jeg innbetalte i 2019. Men beløpet ligger fortsatt på IB Forhåndskatt for 2020? Skal ikke denne være i 0?

Rita

av Jørn Karlsen

Hei

Viktig at endringen / korrigeringen ble gjort med dato i 2019. Sjekk hvilken dato du brukte på bilaget.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Og korrigerer jeg da bare datoen?

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Hei igjen

Jeg har nå prøvd å rette opp men får fortsatt med beløpet på 2540 på iB for 2020. Er det riktig at konto 2540 skal nullstilles ved oppretting av nytt år?

Er det noen annen måte å gjøre dette på? 

Kan man slette bilag og føre på nytt. Synes det er vanskelig å se hva jeg har gjort når det har 3 korrigeringer på samme bilag.

Rita

av Jørn Karlsen

Hei

Du må Føretilbake bilaget du har ført i 2020. Og føre det på nytt i 2019.

Så kan du gå inn på konto 2070 og se at dette bilaget er i null både på regnskapsår 2019 og 2020.

Så sjekker du konto 2540 at beløpet er ført på denne kontoen i 2019 og ikke 2020.

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Hei det er meg igjen nå har  jeg  fått nullstilt 2070 og 2540 i 2020 da jeg la inn på feil dato. Men jeg får fortsatt beløpet som jeg betalte K 1920 Bank - D 2540 forhåndsskatt i 2019 på IB 2540 for 2020. Det blir vel feil?

Rita

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Det er viktig å foreta denne føringen av årsoppgjøret pr. 31.12.19.

Du du må tilbakeføre føringen du gjorde i 2020 og føre det på nytt med dato 31.12.19.

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

finnerud68
CONTRIBUTOR ***

av finnerud68

Ja da feil dato.:/ Da ble det nytt bilag i 2020. Må jeg da lage korrigeringsbilag i 2020 må riktig dato i 2019? Vil den da legge seg riktig?

Rita