Mine områder
Hjelp
Nicole Bartz
CHAMPION *

Årsregnskap, noter: Lønn og ytelse til ledende personer

av Nicole Bartz

Hei.

Holder på med noteopplysningene til årsregnskapet for 2016.

Det er første gang vi har hatt lønn, og jeg lurer på hva som må være med under "Ytelse til ledende personer".

Det er delt i "daglig eder" og "styret". Vi har 2 i styret hvorav en av disse også er daglig leder. Skal lønn for styret da vise lønn for begge pluss at lønnen for daglig leder også vises i tillegg (selv om beløpet inngår i styrets lønn)? Eller skal daglig leders lønn da trekkes fra styrets lønn, slik at sum stemmer?

Og hva må tas med? Lønn og evt annen godtgjørelse, men hva med feriepenger (avsatt), og evt periodiserte lønnskostnader som ikke ble utbetalt i 2016?

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh Nicole

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Nicole

Du skal her skille på lønn og evt styregodtgjørelse. til daglig leder.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Hei igjen. Hva er helt korrekt, mitt sistnevnte, nemlig å legge inn utbetalt lønn til daglig lederen både i felt for "daglig leder" og i tillegg også i felt for "styret", siden han er både styremedlem og daglig leder?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Nicole

Det er helt korrekt.

Med vennlig hilsen

Vimsa Mamut AS

Jørn Karlsen

Nicole Bartz
CHAMPION *

av Nicole Bartz

Hei Jørn.

Takk for ditt svar. De får begge kun månedslønn, ikke noe ekstra styregodtgjørelse. Men det legges da uansett inn både på leder og styret?

Og må jeg legge inn utbetalt lønn til daglig lederen bare i felt for "daglig leder" eller i tillegg også i felt for "styret", siden han er både styremedlem og daglig leder?

Mvh Nicole

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Nicole

Her skal du legge inn lønn til leder og styret, og i hvert sitt feil i forhold til hva de får i lønn og hva som er styregodtgjørelse.

Du skal her sette opp det som er utbetalt til de i løpet av 2016, ikke feriepenge avsetningen som skal utbetales i 2017.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen