Mine områder
Hjelp
opoopo
CONTRIBUTOR **

Autocollect, hvordan føre innbetaling av debetnota

av opoopo

Hei, 

Jeg har mottatt min første innbetaling på oppdrag som har blitt overført til Autocollect. I dette tilfellet gjelder dette fire fakturaer a 500kr pr stykk. Altså 2000kr. 

Når dere har tatt deres så overfører dere 1842kr til min konto. Jeg fører da dette mot disse fire fakturaene, men hva skal jeg føre restbeløpet på?

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er slik at inkassoselskap ikke er MVA pliktig, så de trekker dette beløpet, slik at du fører det som fradrag. Og da får igjen MVA ved MVA oppgjøret.

Føringen blir slik:

Debet 1920 Bankinnskudd kr. 1842,-

Kredit 1500 Kundefordringer kr. 2 000,-

Debet 2710 Inngående mva høy sats kr. 158,-

Du skal få en spesifikasjon på dette fra inkasso selskapet, som du kan bruke som bilag.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

opoopo
CONTRIBUTOR **

av opoopo

Så når man har overført en faktura til Autocollect fra eaccounting hva skal man gjøre med denne da? Hvis jeg fører som under så har jeg jo fremdeles 4 uoppgjorte fakturaer i systemet. 

Hva skal jeg gjøre med disse fakturaene? 

Jeg tenkte jeg kunne føre disse og velge et avvik, men ingen gode avviksalternativer.

Se vedlegg. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da leger du Ny transaksjon, Annen innbetaling og legger da opp konto Debet 2710 Inngående mva høy sats.

Så skal bilaget gå i null. og du har ingen åpne poster på kunden lengre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

opoopo
CONTRIBUTOR **

av opoopo

Nesten i mål!!

Jeg kan ikke ha 0 i innbetalt beløp. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Innbetalt beløp er kr.  158.

Dette blir et teknisk spørsmål, Og support kan mer om ditt system og svarer på systemspørsmål.

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen