Mine områder
Hjelp
Anita Olderkjær
CONTRIBUTOR ***

Avskrivning varmtvannsvasker og føring i Visma Eaccounting

av Anita Olderkjær

Hei,

I slutten av 2017 kjøpte vi en varmtvannsvasker som skal brukes til vask av rør/deler som vi selger videre, men den kan også brukes til å vaske firmaets varebil. Etter å ha sjekket Sticos og Visma forum ble den registrert som eiendel i Visma Eaccounting med eiendelskontering 😧 Personbiler, traktorer, andre rullende maskiner, materiell, andre maskiner, redskap, instrumenter, inventar mv.

Konto brukt på selve leverandørfakturaen var 1200 Maskiner og anlegg.

Avskrivning skjer hver mnd, men dette blir automatisk registrert på konto 1230 biler og ikke konto 1200 maskiner og anlegg som den skal. Vi må korrigere avskrivning hver mnd.

Avskrivning går nå slik 😧 6010 K: 1230.

Avskrivning skulle vært 😧 6010 K: 1200.

Hva må gjøres i Visma Eaccounting for å endre dette slik at korrekt konto brukes fra nå av?
Vår revisor har sett på dette men hun kan ikke Visma Eaccounting og jeg trenger hjelp med hva jeg må gjøre i programmet for at det skal bli riktig. Håper dere kan gi beskjed hvis jeg har postet dette i feil forum.

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Anita

Årsaken av avskrivingene blir bokført på feil eiendelskonto er dt du har en mal for eiendelskontering som styrer avskrivningne til feil eiendelskonto.

Så gå til Innstillinger - Eiendelskontering og kopier eiendelskonteringen du bruker, og endre kontoen til riktig konto på den nye eiendelskonteringen.

Så går du inn på eiendel og endrer til riktig eiendelskontering.

Har du behov for mer forklaring. Kontakt support, da det er de som svarer på tekniske spørsmål om ditt system.

Faglig diskusjon er ment for faglige spørsmål innenfor lover og regler i regnskap og lønn.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen