avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lars H
CONTRIBUTOR *

Avstemming av faktura fra conta og provisjonsbilag

av Lars H

Jeg er EA bruker fra 1/6. Jeg har pdf er av en del fakturaer som er laget i Conta tidligere i år samt en del provisjonsutbetalinger med egne bilag. Jeg har et enkeltmannsforetak og har ikke behov for å avstemme mot bank. Jeg trenger primært å få dette inn i resultatregnskapet.

Kan jeg rett og slett inntektsføre disse bilagene med pdf ene som vedlegg? Hvordan gjør jeg det

3 SVAR 3
Lars H
CONTRIBUTOR *

av Lars H

Hvordan håndterer jeg kommende provisjonsbilag?

av Stian Sundtjønn1

Hei!

I bilagsregistreringen, Regnskap-Bilag, så kan du opprette manuelle bilag for de kommende provisjonsbilagene. Du kan eventuelt også bruke funksjonen Periodisere når du er inne på et bilag for å ta fordele inntekten/kostnaden frem i tid. 

Mvh

Stian

Visma eAccounting

av Stian Sundtjønn1

Hei!

Hvis du har brukt Conta frem til 31.05.2021 så lager man et bilag i Visma eAccounting pr 31.05.2021 med saldoene fra alle kontoer, både balanse og resultat kontoer. Med tanke på faktura som er ubetalt pr 31.05.2021 så legges det inn mot 1500 hvor man så spesifiserer hvilken kunde og beløp. Disse vil så ligge åpen i kundereskontroen og kan bli registrert som betalt når betaling kommer. 

Her er en artikel som beskriver hvordan man kan legge inn inngående saldo i Visma eAccounting.

https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Inngaende-Balanse-og-Saldobalanse-i-Vi...

Mvh

Stian

Visma eAccounting