Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Ronald Nordstrand
CONTRIBUTOR ***

Balanse mellom 1920 konto og bankkonto Årsavsluttning.

av Ronald Nordstrand

Stemmer saldo på bokføringskontoen for driftskonto (1920) per 31.12.2020 med saldo som faktisk var på bankkontoen samme dag?

Eg har en differanse på kr167,17 i favør bankkonto.

Samtidig så har eg en kreditnota fra leverandør på kr-167 som står ubetalt fordi eg ikkje har noe faktura å føre den mot.

Hva gjør en her?

3 SVAR 3
Ronald Nordstrand
CONTRIBUTOR ***

av Ronald Nordstrand

Den er ført, men står ubetalt.

Det er nok en del som ikke stemmer, siden firma som har hjulpet meg før har latt vær å bruke eaccounting når dei har rettet opp, dei har bare tatt det viktigste over i nytt program å tatt årsavslutning der. Men 2019 er låst, så det får jeg ikke gjort noe med.

Kreditnota blir vel ikke i balanse når den står ubetalt?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis du har bokført kreditnotaen, og ikke fått pengene så skal den stå som ubetalt og blir med i saldo på konto 2400 Leverandørgjeld i balansen pr. 31.12.2020.

Vil anbefale deg å avstemme banken pr. måned fra januar, for å se om det er noen differanse som du finner ut av.

Kan bistå deg med konsulent tjenester om du ønsker det. Konsulent time kan du bestille her.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det høres ut som du har ført kreditnotaen, og da har du har da kr. 167,- til gode fra denne leverandøren.

Dette har trolig ikke noe å gjøre med differansen av Bankkonto 1920 å gjøre.

Så hanbefaler deg å skrive ut rapporten: Hovedbok for hver måned, og sammenligne alle føringene med kontoutskriften fra banken, da vil du finne hva som er glemt å føres eller ført feil. Slik at kun kan føre/korrigere det som mangler eller er feil.

Det kan være flere føringer, så derfor viktig å sjekke alle føringer.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen