avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

roy5
CHAMPION *

Balanserapport

av roy5

Vi trenger hjelp til å se om balanserapporten er rett. Vi startet å føre regnskapet selv fra 2020 etter at et eksternt aut. regnskapsbyrå har ført for oss i to år. Vi har kjøpt skatt/årsoppgjør modulen og kommet i gang med årsoppgjøret.  Men føler at vi må ha en "ekspert" til å se om balanserapporten er rett før vi går videre. Udisponert resultat på - 25756,83 stemmer med ordinært/årsresultat på 25756,83 på resultatrapporten.  Men det er et beløp på  -  2701,02 som ligger under sum egenkapital (inkl. udisponert resultat) vi er usikre på.

Vedlegger en oversikt over balanserapporten.

23 SVAR 23
roy5
CHAMPION *

av roy5

kommer fram når jeg trykker på ny reskontroføring

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja la det bare stå krysset på. Det skal gå helt fint.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har du bokført disponeringen av resultatet for 2020?

Siden du bruker Skattemodulen skal du ikke føre disponeringen av årsoppgjøret. Dette gjør skattemodulen. Så tilbake før det/de bilagene.

Ser ut som du har laget denne balanse utskriften selv. Så kan ikke se hva du har ført.

Det beste er å legge ved balanse utskriften fra Visma eAccounting, hvor vi ser Inngående balanse, endring og utgående balanse.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Har ikke gjort noe annet enn å kjøre ut balanserapporten og resultatrapporten før vi startet nå med skatt/årsoppgjør modulen.

Så vi har ikke bokført noe resultat for 2020.

Fikk ikke til å lage fil en fil av balanserapporten fra Visma så vi skrev av beløpene direkte fra rapporten. Det ligger ikke noe inngående balanse, bare endring og utgående balanse. Da vi startet  i 2020 hadde vi konsulent for å hjelpe oss i gang. Og da ble balansekontoene lagt inn med beløpene på et bilagsnummer. Håper at det ikke var feil.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har dere lagt inn inngående balanse fra forrige regnskapsførere ?

Isåfall med hvilken dato ?

Hvis du går til regnskap - Rapporter - Balanse rapport

Setter inn 2020, og krysser av for å Vis konto, denne kan du ta ut til PDF.

Da får du en balanserapport fra systemet.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Ble lagt inn balansekontoene  01.01.20 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Balansen burde vært lagt inn pr. 31.12.2019.

Da gjerne med resultatkontoene også. Slik at du får med deg tall fra 2019 i Skatteskjemaene.

Dvs. alle kontoen fra konto nr. 1000 til 8999.

Du kan enkelt endre dette ved å gå til bilag med inngående saldo og trykke Handling og opprette korrigeringsbilag.

Marker alle. Og bok før. da har du nullstilt bilaget.

Så legger du inn inngående saldo fra konto 1000 til 8999 med dato 31.12.2019.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Takk for at du svarte så fort. Var redd jeg skulle sitte arbeidsløs til i ettermiddag. Skal starte opp umiddelbart.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎10-05-2021 09:27 ( )

Hei

Bare hyggelig.

Svarer på faglig forum, når jeg har mulighet innimellom. Men det er lengre svartid i dette forumet enn på support.

Lykke til.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
roy5
CHAMPION *

av roy5 (Oppdatert ‎10-05-2021 09:48 av roy5 )

Når jeg  gjør det så blir det en differanse, og det er 2400 leverandørgjeld. på kr 15826.50.  Det er ikke mulig å sette kryss foran dem. Kan jeg godkjenne med den differansen?

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan ikke føre bilaget med differanse, det går ikke.

Så du må legge inn inngående balanse på 2400 leverandørgjeld. (med hver faktura som står ubetalt)

Du velger Ny reskontroføring føring.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
roy5
CHAMPION *

av roy5

har hatt kontakt med support i dag også på hvordan jeg skulle legge inn inngående balanse på 2400 leverandørgjeld. ble sagt at jeg skulle ta bort krysset - registrert fra annet system. Men får ikke bokført det. får melding at jeg holder på bokføre direkte på reskontroen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Se bilde jeg legger ved registrering av Inngående balanse.

Du legger inn dette ved å gå til Regnskap - Bilag og Nytt bilag

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
roy5
CHAMPION *

av roy5

Ser ikke ut som at jeg skal ta  bort haken registrer fra annet system som ble sagt fra support i dag.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vet ikke hvor i systemet du finner mulighet til å ta  bort haken registrer fra annet system

Support svarer på spørsmål om hvordan du bruker systemet.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Hei! 

etter mye fram og tilbake med å få lagt inn saldobalanse pr. 31.12.19 tror jeg vi har kommet i mål. Vil du ta en titt på den nye balanserapporten og se om du ser noen umiddelbar feil. Udisponert resultat på balanserapporten er det samme som årsresultatet på resultatrapporten på kr 25756,83.

Er det noe annet vi skal gjøre før vi starter opp igjen med skatt/årsoppgjør.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

2020 ser helt rett ut, du har da et resultat for 2020 på 25 756,83?

Men har et spørsmål om inngående balanse.

Kan du sende meg en balanse rapport for 2019 ?

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Vi har hatt fakturamodulen fra 2018 og begynte å føre  regnskapet fra 2020. Hadde konsulenthjelp for å nullstille momskontoene, bank og fakturaene. Men ligger fortsatt igjen faktura fra 2018. Momskontoene og banken stemmer. 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da blir saken annerledes.

Siden du har brukt systemet til å fakturere, også begynner dere å føre regnskapet.

Ser du har udisponert resultat for 2019, det kan du ikke ha, med deg inn i 2020.

Du skriver at du har hatt bistand til å nullstille MVA kontoene og fakturaene.

Har du da saldo på andre kontoer i balansen eller resultatet pr. 31.12.2019 ?

Har jeg forstått deg rett når du begynte å føre regnskap 01.01.2020.

Da skulle du ikke hatt saldo på noen kontoer før du la inn inngående balanse.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

roy5
CHAMPION *

av roy5

Vi har brukt fakturamodulen for 2018 og 2019. Begynte med regnskapsmodulen fra 01.01.20.

La inn ved oppstart 01.01.20 balansekontoene  1000 - 2999 som ble ført tilbake i går og gikk i null.

La deretter inn alle kontoene pr. 31.12.2019 som anbefalt i går.

Det er ført 3 bilag i 2019 utenom kundefakturaene.

Bilag 1 nulle ut bank og salgs konto før vi begynner med regnskapsføring for 2020  

Bilag 2 nulle ut MVA konto før 2020.

Disse 2 bilagene ble gjort av en konsulent.

Bilag 3 Saldobalansen som jeg la inn i går pr. 31.12.2019

Har også vært i kontakt med support de 2 siste dagene, men følte meg utrygg på at alt har blitt gjort og derfor sendte jeg balanserapporten sånn at du kunne se på om det var noe mer som skulle gjøres.

Har hatt svært mye problemer med å få sendt svar sånn at jeg har måtte skrevet dette flere ganger så jeg håper at det ble med alt denne gangen