avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

BodilEngejordet
CONTRIBUTOR *

Behov for faktura for utlegg i forbindelse med arrangement?

av BodilEngejordet

Hei, når vi har større turneringer og noen har utlegg: Er det tilstrekkelig å bare betale ut utleggene eller må vi f.eks motta faktura fra de som har utlegg? Vi har tidligere bare mottatt kvitteringer og betalt, men så fikk jeg en kommentar fra kontrollkomiteen om at de kanskje var litt snaut.

Det jeg har gjort etter at jeg tok over regnskapet for min klubb er at jeg oppretter unike prosjekter hver gang vi har et arrangement. Og så fører jeg alle inntekter og kostnader under prosjektet. Er det tilstrekkelig slik at det ikke er behov for faktura fra de som jobber dugnad og legger ut for f.eks mat som selges i kiosk?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

De som har utlegg, bør skrive det vi ofte kaller en reise/utleggsskjema.

Googler du så finner du der flere eksempler på slike skjema.

Miste kravene  et slikt skjema er:

Navn på den som har utelgg

Adresse

Formål

En linje pr. utlegg.

Navn på butikk der det er kjøpt

Dato

Beløp

Beskrivelse

Så da kan du utbetale beløpet, gjerne samlet hvis det er flere utlegg.

Det gir også en god oversikt over hvem som har gjort utlegges, hva som er kjøpt inn. Samt hvorfor beløpet er utbetalt.

Prosjekt regnskap, er slik du beskriver at du har tatt i bruk. da ser du inntekter, kostander og resultat for hvert arrangement.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen