avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Kjersti Hansen
CONTRIBUTOR *

Betalt for mye for frakt - fått tilbake penger

av Kjersti Hansen

Hei!
Jeg driver nettbutikk og sender ut varer med HeltHjem. I sommer hadde HeltHjem en rabattkode som gjorde at prisen ble 56,25 kr for å sende en pakke, i stedet for 75 kr. Men den ene gangen virket ikke rabattkoden, og HeltHjem har derfor tilbakebetalt meg de 18,75 kr jeg betalte for mye. Dette har jeg ingen bilag på, bare at det er en innbetaling via visakortet mitt. 
Hvordan skal dette føres i eAccounting? Og mot hvilken konto?

Med vennlig hilsen

Kjersti

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Du fører dette på samme konto som der du fører kostnaden på frakten.

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit kostnadsskonto der du fører fraktkostnaden

Du må slette mva koden, slik at du ikke beregner mva på dette. Siden du ikke har noen bilag som viser MVA.

Da reduseres kostnaden for frakt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Kjersti Hansen
CONTRIBUTOR *

av Kjersti Hansen

Tusen takk for svar 🙂 

Jeg er ganske fersk på dette her, så lurer også på hvilken bilagstype og inntektstype jeg må velge?

Mvh

Kjersti

av Jørn Karlsen

Hei Kjersti

Ingen Problem.

Dette blir et Bankbilag, siden du har fått en innbetaling. Og annen innbetaling.

Når det gjelder bilagsarter er det opp til deg om du vil bruke ulike bilagsarter eller bruka A på alle.

Jeg ahr jobbet med regnskap og økonomi i over 30 år, og vant til ulike bilagsarter, men i Visma eAccounting vil jeg anbefale A på alle bilagsarter.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen