avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anna Szulc
CONTRIBUTOR *

Bilag v. inntekter

av Anna Szulc

Hei igjen!
Jeg lurer på når jeg skal føre opp bilag fra INNTEKTER, altså innbetalin fra kunder, om det spiller noen rolle om jeg fører fakturaen de har mottatt fra meg, eller kvitteringen som dannes i mitt fakturasystem, som bilag? Har det noe å si?

Mvh. Anna Szulc.

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Enten skal alle salg faktureres i regnskapssystemet, eller så må du ha et kasse system for å registrere alle salg.

Manuelle kvitteringer er ikke lov etter den nye kassa loven som om i 2019.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen

Anna Szulc
CONTRIBUTOR *

av Anna Szulc

Hei igjen.

Dette gjelder altså INNTEKTER: 

Jeg lurer på om jeg har gjort en "utilgivelig feil" eller om dette går bra:
Jeg har et faktureringssytem, hvor fakturaen blir "gjemt"/usynlig når jeg registrerer at beløpet er kommet inn på konto (oppdaget først etter at jeg hadde ordnet regnskap at de kan hentes frem).

Når jeg skulle ordne med regnskapet for 2019, får jeg lettere printet ut kvittering end den opprinnelige faktura. Så jeg valgte da å printe ut kvitteringer på alle inntektene i stedet for opprinnelig faktura, og bruke dem som bilag.

På kvitteringene fremgår alle relevante opplysninger, beløp, dato, hvem som har innbetalt, osv., akkurat som på fakturaen. 

Går dette bra som bilag for inntekter?? Eller MÅ det være opprinnelig faktura/kopi av faktura som er bilag?

Mvh. Anna Szulc

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis det er sporbarhet mellom disse systemene så er det nok.

Hvis ikke må du skrive ut og oppbevare eller skanne inn original fakturaene.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen