for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Vi har noen årskjennemerker som vi bruker til og flytte / demonstrere og selge våre bruktbiler. I den forbindelse så får vi bomregninger på passeringer som er blitt gjort. Hvordan skal dette bokføres? Som en vanlig bompengeregning eller en annen måte?
Samme gjelder drivstoff som vi fyller på bilene, skal dette bokføres på en spesiell måte?
På forhånd takk.
Løst! Gå til løsning.
Hei
Siden dette er utgifter vedr. salg av biler, ville jeg ført dette på konto 7300 Salgskostnader.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Takk! En siste ting, drivstoff blir det også da inn på 7300 salgskostnader for biler vi har til salg?
Vi fyller kanskje opp ifbm prøvekjøring etc, og vil det være mva-fradrag på dette med hvite skilter? Eller er det kun med grønne skilter her også?
Hei
Ja du kan bruke konto 7300 salgskostnader for biler vi har til salg
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.