for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Siden jeg driver ENK så har jeg tatt imot innbetaling på noen oppdrag gjennom min private vipps og ført disse pengene manuelt fra min private brukskonto over til min driftstkonto for selskapet. Hvordan skal dette bokføres? Må jeg bare lage en faktura i Visma? Og kan jeg da bare lage en som heter "kontant kunde" og føre ordre som ikke sendes som faktura opp mot denne?
Løst! Gå til løsning.
Hei
Du har med endre ord egen konto for ditt firma.
Jeg villa laget en faktura på riktig navn, men betalingsbetingelser: Kontant faktura.
innbetalingen du har foretatt føres da slik:
Debet 1920 Bankinnskudd
Kredit 1900 Kontanter
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei igjen. Jeg bokførte nå på denne måten, men ser at det ligger 5300 kroner under "Kassekonto". Disse 5300kr er jo på samme konto som resten av driftsmidlene, og ikke i fysisk kontanter. Er det fortsatt riktig og føre disse som en "kontant faktura"?
Hei
Vanskelig å svare på siden jeg ikke ser ditt regnskap.
Hvis dette er bokført på konto 1920 Bankinnskudd og 1900 Kassekonto, kan det virke som det er dobbelt ført.
Da må du gå inn å se hva som er ført på konto 1900 Kasse. og evt. korrigere dette bilagt, slik at det går i null.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Takk for svar, det var jo innbetalingen jeg fikk på Vipps som du svarte på først i denne tråden. Så aldri vært noen kontanter. Skulle den vært bokført med betalingsbetingelser «kreditt kort» istedenfor? Er kun bokført en gang slik du skriver i første innlegg.
Hei
Da missforsto jeg deg.
Du kan lage en kontant faktura, da blir fakturaen ført mot konto 1900 Kontanter som betalt.
Når du så fører innbetalingen i Banken fører du det slik:
Debet 1920 Bankinnskudd
Kredit 1900 Kontanter
Debet 7770 Bank og kortgebyr (hvis Vipps har tatt et gebyr)
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.