Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bokføre inntekt fra utland

av Anonymous

Hei,

Jeg selger produkter på nett i USA, og mottar inntekt på en online US bank konto.

Langsiktig plan er å opprette A/S for å så ta ut profitt fra US til mitt A/S. 

Hva er reglene rundt dette? Ønsker å finne mer informasjon om hvordan gangen i det er, og om jeg bør ha en regnskapsfører til å utføre regnskap. 

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Inntektene du selger på nett skal bokføres som inntekter i ditt AS i Norge, så lenge du ikke har selskap i annet land.

Hvis du selger varen i annen valuta, så skal det omregnes til NOK, på salgs dato i ditt Norske regnskap.

Du skriver ikke hvilket system du bruker. Men i mange regnskapssystem, kan du opprette en valuta konto bank. noe du bør gjøre. Visma eAccounting håndterer dette automatisk.

Om du bør ha en regnskapsfører til å føre ditt regnskap, kan jeg ikke gi deg et tydelig svar på.

Men brukere av Visma eAccounting, anbefaler jeg som regel å ha et samarbeid med regnskapsfører. Så avtales det hvilken oppgaver kunden gjør selv, og hvilken oppgaver regnskapsfører gjør. Dette gjør at det er enkelt å samhandle med regnskapsfører. Og kunden sparer penger hvis de gjør mange av oppgavene selv.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen