avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

Bokføre lønn

av Anonymous

Hei!

Jeg står litt fast her, har fått konteringssammendrag av lønnskontoret og prøver å bokføre, men har tydeligvis gjort noe feil. Kan dere se feilen og hjelpe meg videre? 

Mvh Anita 

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anita

Her må jeg henviser deg til support. siden dette er et teknsik spørmsål om ditt regnskapssystem.

Faglig forum, er det forum for spørsmål innen lover og regler for lønn og regnskap.

Beklager dette.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk og hei igjen!

Nå fikk jeg en feilmelding; "Konteringen kan kun inneholde en linje med likviditetskonto som er knyttet til den bank- eller kassekonto som avstemmes."

Legger ved bilde 

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anita

Da kan du bare legge til en linje til med konto 1921 og samme beløp til debet. Så får du amme utfall.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Tusen takk Jørn. Den første linjen er den som skal slettes? Jeg ser at den er "grå" og kan derfor ikke slettes?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anita

Veldig enkelt å se, differansen du har på kr. 470.393, 17 er feil, så lett den linjen.

Du fører på konto 2930 skyldig lønn fører du kr. 272.999,60 og dette er beløpet de ansatte skal ha utbetalt.

Så enten fører du dette beløpet mot konto 2930 Skyldig lønn. Og fører et bankbilag etterpå med selve utbetalungen. Kredit 1920 Bankisskudd og debet 2910 Skyldig lønn.

Eller du kan i stede for å føre 2910, bruke konto 1920.

Husk også at du må betale over forskuddstrekket til egen bankkonto etter lønnskjøring.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen