Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bokføre mange småsummer fra tilbake til 2018 (kontogebyrer)

av Anonymous

Hei

Jeg har et enkeltpersonforetak som jeg nylig startet å bruke aktivt (riktignok opprettet i 2018, men det har ligget brakk frem til i år). Da jeg startet bedriften i fjor opprettet jeg også en bedriftskonto. Det har medført en mengde månedlige kontogebyr og renter for overtrekk helt frem til i september i år. Jeg har også av og til overført noen kroner fra privatkontoen til bedriftkontoen for å unngå overtrekk. Nå sitter jeg altså med en lang liste av småsummer, både fra i år og i fjor, som jeg regner jeg må få ført inn i regnskapet. Finnes det en enkel måte å gjøre dette på, eller må jeg legge inn hver eneste bilag for seg? det er snakk om alt fra noen kroner til noen hundre kr. 

Jeg er ny med regnskap, men prøver å gjøre det selv, og er med andre ord ikke durkedreven på dette. Håper noen kan gi meg noen gode råd for hvordan gjøre dette enkelt. Det er vel kanskje også noen ekstra utfordringer knyttet til at bilagene strekker seg tilbake til 2018? 

mvh Hanne

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hanne

Du må føre hver transaksjon som har gått ut av konto- og avstemme bedriftkontoen hver måned. slik at saldo stemmer med kontoutskriften fra bank.

Ikke alltid lett å finne riktig konto, men søk på ord som kostnaden gjelder.  Evt kan du spørre her hvis du er usikker. 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen