for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei
Har kjøpt en arbeidssko som det går an å bruke privat også, Jeg har brukt konto 6571 for bokføring.
Lest i konto opplysningen at dette kjøpet skal rapporteres til myndighetene slik at arbeidstakeren som skal bruke skoen betaler skatt av den. spørsmålet mitt er : Hvordan skal dette rapporteres ( FORKLARING). Mange takk.
Hei
Du legger inn beløpet på lønnsart: Andre naturalytelser (skattepliktig del)
Da betaler firmaet Arbeidsgiveravgift av dette beløpet. Og den ansatte betaler skatt av beløpet.
Da blir det automatisk rapportert i A-meldingen.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei
skoen ble kjøpt den 10-08 , jeg har allerede sendt inn A meldingen for 07-08 den 05-09. Er det greit at jeg gjør som jeg har gjort , å opprettet en lønnslipp som skal sendes den 05-10 ?
Jeg ser ikke at det ble noe skatt som medarbeideren skal betale. Jeg fikk på slutten følgende tall :
Sum = 901,00 NOK
Skatt = 0,00 NOK
Total = 0,00 NOK
Hei
Du kan gjøre dette på neste måned, så lenge det blir rapportert i 2021
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Hei
Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning
Vil du hjelpe til mer? Gå tilbake til Visma Community for å se om du kan svare på flere spørsmål.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.