Mine områder
Hjelp
gb123
CONTRIBUTOR ***

Bokføring av 6571 - Arbeidsklær, opplysningspliktig. A/S

av gb123

Hei

Har kjøpt en arbeidssko som det går an å bruke privat også, Jeg har brukt konto 6571 for bokføring.

Lest i konto opplysningen at dette kjøpet skal rapporteres til myndighetene slik at arbeidstakeren som skal bruke skoen betaler skatt av den. spørsmålet mitt er : Hvordan skal dette rapporteres (  FORKLARING). Mange takk.

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du legger inn beløpet på lønnsart: Andre naturalytelser (skattepliktig del)

Da betaler firmaet Arbeidsgiveravgift av dette beløpet. Og den ansatte betaler skatt av beløpet.

Da blir det automatisk rapportert i A-meldingen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

gb123
CONTRIBUTOR ***

av gb123

Hei

skoen ble kjøpt den 10-08 , jeg har allerede sendt inn A meldingen for 07-08 den 05-09. Er det greit at jeg gjør som jeg har gjort , å opprettet en lønnslipp som skal sendes den 05-10 ?  

Jeg ser ikke at det ble noe skatt som medarbeideren skal betale. Jeg fikk på slutten følgende tall :

Sum  =        901,00 NOK

Skatt =        0,00 NOK

Total =        0,00 NOK

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan gjøre dette på neste måned, så lenge det blir rapportert i 2021

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Cecilie Bøhn

Hei

Diskusjon i Visma eAccounting er et forum for system tekniske spørsmål. Siden ditt spørsmål er innen lover og regler i regnskap, flytter jeg ditt innlegg til faglige spørsmål. Har du tekniske spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Vil du hjelpe til mer? Gå tilbake til Visma Community for å se om du kan svare på flere spørsmål.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant