Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Else Bjørkum
CONTRIBUTOR ***

Bokføring av Izettle - hvordan?

av Else Bjørkum

Hei. Når jeg har integrasjon med Izettle ( nå Paypal) så bokføres beløpet automatisk som et dagsoppgjør. Det er ok. Men når pengene kommer inn fra kunde, minus gebyr, lurere jeg på hvordan dette bør bokføres. Visma har sendt meg en veiledning som ikke stemmer og jeg sliter med at gebyret legger seg dobbelt. Har du et godt og riktig tips?

8 SVAR 8
Else Bjørkum
CONTRIBUTOR ***

av Else Bjørkum

Kan dette bli riktig? Skal man endre beløp, hva med gebyret som Izettle trekker?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Skulle du legge ved et bilde ?

Hvis integrasjonen trekker fra gebyret og fører det direkte på konto 7770 Bank og Kortgebyr. Da skal føringen være slik på innbetalingen

Debet 1920 bankinnskudd

Kredit 15xx iZettel

Dette kommer helt an på hvordan integrasjonen er satt opp.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Else Bjørkum
CONTRIBUTOR ***

av Else Bjørkum

Skjermbilde 2021-03-29 kl. 13.29.11.pngSkjermbilde 2021-03-29 kl. 13.29.00.png

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Her er integrasjonen satt opp slik at integrasjonen også fører gebyret.

Så da skal innbetalingen føres slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 1579 Andre kortsiktige fordringer *

* integrasjonen er satt opp å føre iZettle fordring mot konto 1579 Andre kortsiktige fordringer

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Else Bjørkum
CONTRIBUTOR ***

av Else Bjørkum (Oppdatert ‎29-03-2021 13:47 av Else Bjørkum )

Ja takk og endelig noen som skjønner seg på det! Da bokfører jeg det beløpet som kommer inn og ikke endrer det som jeg har blitt fortalt tidligere av visma support? De mente jeg skulle endre innbetalingen til det beløpet kunden betalte.....

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Lett å gi feil svar her, når man ikke kjenner hvordan integrasjonene er satt opp dessverre.

Men så bra, da blir det riktig hos deg.

God påske

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du fører det slik:

Debet 1920 Bankinnskudd

Kredit 15xx (den kontoen som integrasjonen fører dags oppgjøret på)

Debet 7770 bank og kortgebyr

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Else Bjørkum
CONTRIBUTOR ***

av Else Bjørkum

Jeg ser ikke at dette blir riktig. Integrasjonen trekker jo fra gebyret automatisk. Det ligger en transaksjon kredit 15xx debitt 7770 (gebyr) Jeg mener at man skal kun bokføre slik: Debet 1920 bankinnskudd, kreditt 15xx til den kontoen som integrasjonen fører dags oppgjøret på. Ikke ta med gebyret. Hva tror du?