avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ET-Dagen
CONTRIBUTOR **

Bokføring av refusjon av premier

av ET-Dagen

Vi har delt ut noen premier i sammenheng med en event (som har blitt betalt for av en bedrift) og jeg skal bokføre at de som la ut for premiene har blitt refundert.

Dermed har jeg bare ført det under "Tilbakebetaling utlegg" malet våres, med Kredit 1920 Bankinnskudd og Debit 1290 Andre Driftsmidler.

Jeg får en melding "Items valued at the set amount for 2019 or less, excluding VAT, can be expensed in full during the year of purchase. We recommend that you record such items as non-durable goods. Do you still want to continue?" og er forvirret på hva det betyr.

3 SVAR 3
ET-Dagen
CONTRIBUTOR **

av ET-Dagen

Inntekten av pengene (som ble brukt på premiene) fra bedriften ble ført (via faktura) som Kredit til "3123 - Sponsorinntekt, avgiftsfri", og dermed har refusjonen til de som kjøpte inn premiene blitt ført som Debet til denne 3123 kontoen, og Kredit til "1920 - Bankinnskudd".

Ser dette ut til å stemme bra?

av Jørn Karlsen

Hei

Ja det høres riktig ut.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis du har kjøpt inn premier som skal gi bort, hvilken konto førte du denne kostnaden mot?

Refusjonen du får tilbake føres som samme kostnadskonto.

Her skal du ikke bruke konto 1290 Andre Driftsmidler, det er eiendeler for varlig bruk over 3 år.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen