Mine områder
Hjelp
A-Re
CHAMPION **

Bokøring av kostnader på ny byggede Støyskjerm og utkjøring

av A-Re (Oppdatert ‎06-05-2020 18:03 av A-Re )

Hei! 

Det skal bygges en støyskjerm og utkjøring. Lurte på hvordan fører jeg kostnader på ingående fakturaer. 

Skal kostnadene balanse føres ? 

Hvis balanseføres hvilken konto kan jeg bruke? 

Hvis ikke balanseføres hvilken kostnadskonto kan jeg bruke ? 

Takk for hjelpen. 

MVH. A-Re 

5 SVAR 5
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Har du AS, eller ENK ?

Skal denne støyskjermen bygges på tomt som eies privat, eller er det på en tomt som eies av ditt firma ?

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Det er AS og tomten Eies av firma.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Hvis kostnaden er på over 15.000,- kr. så skal den føres i balansen som en eiendel, og avskrives over det antall år den har levetid (eller 10% pr år) og du kan du føre den på konto 1120 Bygningsmessige anlegg

Er kostnaden under 15.000,- kr. , kan du føre den i resultat regnskapet på konto 6620 Reparasjon og vedlikehold utstyr.

Får du faktura fra flere leverandører på dette arbeidet og materialer, så ser du det som en samlet investering i forhold til grensen over og under 15.000,- kr.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

A-Re
CHAMPION **

av A-Re

Tusen hjertelig takk Jørn. 

Du gjør en kjempe god jobb 👍

Ha en fin dag videre. 

MVH. A-Re 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er bare hyggelig, takk skal du ha.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen