for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
Det skal bygges en støyskjerm og utkjøring. Lurte på hvordan fører jeg kostnader på ingående fakturaer.
Skal kostnadene balanse føres ?
Hvis balanseføres hvilken konto kan jeg bruke?
Hvis ikke balanseføres hvilken kostnadskonto kan jeg bruke ?
Takk for hjelpen.
MVH. A-Re
Løst! Gå til løsning.
Hei
Har du AS, eller ENK ?
Skal denne støyskjermen bygges på tomt som eies privat, eller er det på en tomt som eies av ditt firma ?
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Det er AS og tomten Eies av firma.
Hei
Hvis kostnaden er på over 15.000,- kr. så skal den føres i balansen som en eiendel, og avskrives over det antall år den har levetid (eller 10% pr år) og du kan du føre den på konto 1120 Bygningsmessige anlegg
Er kostnaden under 15.000,- kr. , kan du føre den i resultat regnskapet på konto 6620 Reparasjon og vedlikehold utstyr.
Får du faktura fra flere leverandører på dette arbeidet og materialer, så ser du det som en samlet investering i forhold til grensen over og under 15.000,- kr.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Tusen hjertelig takk Jørn.
Du gjør en kjempe god jobb 👍
Ha en fin dag videre.
MVH. A-Re
Hei
Det er bare hyggelig, takk skal du ha.
Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.