avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mykles
CONTRIBUTOR **

Boligsonekort når hjem og arbeidsplass er på samme adresse.

av Mykles

Jeg har privatbil og fører kjøregodtgjørelse for km osv. Men hva skjer med boligsonekortet? Er dette fradragsberettiget? Jeg er eneste ansatt og eier i, og leier bolig fra ASet mitt

og har ikke annet kontor enn hjemmekontoret.

Boligen ligger i en leiegård. Der driver jeg og med utleie til kortidsutleie og langtidsleie i øvrige leiligheter. Så dette er samtidig hjemmet mitt og arbeidsplassen. Så spørsmålet mitt er om deler av parkeringsutgiftene kan være fradragsberettiget. For eks 50/50 privat/firma? 

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Siden du har privat bil og tar ut kjøregodtgjørelse, kan du ikke føre kostnader til bil og boligsonekort i regnskapet.

Bil kostnader og boligsonekort, kan kun føres i regnskapet, dersom firma eier bilen, og du skattes av fri bil.

Siden du bor i leiligheten hvor du har kontor. og kontoret er en del av din bolig, kan du ikke føre kostnader du har til hjemme kontor, eller parkering.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Mykles
CONTRIBUTOR **

av Mykles

Takk for svar.

Jeg var klar over at hjemmekontor ikke kan kostnadsføres.

Hadde vært ok om halve parkeringskortet kunne kostnadsføres siden de fleste ansatte har gratis parkering på arbeidsplassen. Men den gang ei.

av Jørn Karlsen

Hei

Hadde du vært ansatt i et firma, eller hatt firmadresse et annet sted enn der du bor, så kunne du ført kostnad til Parkering.

Men ikke der du bor dessverre.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen