avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Amatør
PARTNER

Bredbånd Bokføring

av Amatør

Hei. Har AS, driver hjemmefra, kun meg selv ansatt. Faktura for bredbånd går til min kone. Jeg kan vel da utbetale til meg selv utgiftene for bredbåndet og debitere det på 6909? Hva gjør jeg da med mva, kan det føres med fratrekk for mva? Problemet er at fakturaen fra Telenor gir meg hva som er grunnlag avgiftsfritt og hva som er grunnlag avgiftspliktig, kun på totalsummen. Altså ikke delt opp så jeg ser hva som er grunnlag kun for bredbåndet. Hvor langt tilbake i tid kan jeg evt. gjøre dette?

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Loven krever at abonnementet står i selskapet eller den ansattes navn for å kunne føre fradrag for dette i selskapet. Så anbefaler at du bytter abonnementet over på deg eller selskapet.

Siden du har dette abonnementet hjemme, så må du også innberettes og betale skatt av beløpet. maks kr. 4392,- Dette gjelder både mobil og telefon samlet.

Det er normalt at noen fakturaer inneholder varer og tjenester både med og uten mva. eller med og uten fradrag.

Da må du bare legge inn samme konto 2 ganger, en gang med fradrag for mva. og neste linje uten mva kode.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Amatør
PARTNER

av Amatør

Hei. Takk for kjapt svar, skal da endre abonnementet. 

av Jørn Karlsen

Hei

Det vil absolutt være en fordel for deg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Amatør
PARTNER

av Amatør

Hei. Kan jeg da betale fakturaen rett fra mitt firma, eller må jeg betale fra firmaet til meg selv som så betaler fakturaen?

av Jørn Karlsen

Hei

Fakturaen kan gjerne betales fra selskapet.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen