avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

norbert
CONTRIBUTOR ***

Byttebank

av norbert

Hei.

Vi skal bytte bank .Har prøvd å finne svar på dett men det er  fortsett uklart for meg .

Lurer på hva blir enklest.

Skal vi overføre pengene fra gamlebanken til den nye og endre konto  nummer under innstillinger  kasse og bank- 1920?

Eller Skal vi lage ny driftskonto feks. 1921 for den nye banken og huke av som  primær driftskonto. Men da under 1920 ligger konto fra gamle bank som ikke skal bruker mer.

Har ikke  behov å ha mange kontoer og den gamle bankkonto skal avsluttes. 

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Jeg ville opprettet ny konto 1921, og flyttet saldo på konto 1920 til 1921.

Så kan du fortsatt bruke 1920 som driftskonto.

Support kan svare deg på hvordan du gjør dette i ditt system.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

norbert
CONTRIBUTOR ***

av norbert (Oppdatert ‎12-06-2020 10:34 av norbert )

Er det ikke nok å endre det gamle bankkonto nummeret til nytt bankkonto nummer  under innstillinger  - kasse og bankkonto??? Forholdet til den gamle banken skal avsluttes men konto 1920 blir knyttet til ny bankkonto  ? 

Skjønner ikke helt det med å overføre saldo fra 1920 til 1921 . 

Er det krav at den gamle   bankkontoen som er avsluttet i banken må stå i regnskapet og  den siste transaksjonen( overføring alle pengene ) til ny bank må være bokført ?

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du kan gjøre det også, men påse at kontoen stemmer med regnskapet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen