for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Nå i disse dager er hjemmekontor aktuelt. Hvis en ansatt skal kjøpe utstyr til et hjemmekontor, men bedriten skal dekke deler av beløpet. Hvordan registerer vi dette?
Hei
Arbeidsgiver dekker utgiftene til hjemmekontor
I stedet for å kreve fradragene selv, kan man snu seg mot arbeidsgiver for å høre om denne er villig til å dekke kostnadene.
Om arbeidsgiveren er villig å dekke kostnadene, må man passe på at godtgjørelsen ikke overstiger det man ville hatt krav på i fradrag for hjemmekontoret. Overskytende vil i tilfelle skattlegges som ordinær lønn.
Om man velger å forholde seg til standardfradraget på kr 1 850, kan arbeidsgiver skattefritt dekke utgifter med inntil 1 850 kroner i året. Eventuelt kan arbeidsgiver dekke utgifter tilsvarende de faktiske kostnadene om dette kan dokumenteres.
Konto for færing av denne typen kostnader ville jeg valgt å føre det på konto 6540 Inventar (Res). Men helst opprette ny konto 6541 Inventar (hjemmekontor)
Dette for lettere å ha oversikten over denne type utgifter.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.