avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Soto
CONTRIBUTOR *

Deltakelse på konferanse

av Soto

Hei,

Hvor skal jeg føre deltakerkostnader på konferanse til en forening vi er medlem av? 6860?  Vi hadde også en del flyers og rollups i den anledning. Skal det på 7322 eller 6820? 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Deltakerkostand kan du før på konto 6860 Møter, kurs, oppdatering etc.

Men siden dere har med rollups, så så er spørsmålet om du/dere har stand og jobber på denne konferansen, da er det ikke et kurs, og da kan det føres på konto 7300 Salgskostnader

Flyers og rollups ville jeg ført kostanden på konto  732 Reklamekostnader

Visma eAccounting ha innebygget konto hjelp, så søker du eks. Flyers, vil du få opp aktuelle kontoer å føre dette på.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Soto
CONTRIBUTOR *

av Soto

Vi betalte for å kunne delta på konferansen og for å få utstillerplass (6860). Vi er fremdeles i utviklingsfasen, så selger ikke noe produkt. Stod på stand for å prate om hva vi prøver å lage. Det er kanskje fremdeles reklame (7322?) 

Siste spørsmål. Vi har som sagt ikke begynt å selge noe produkt enda, så er ikke MVA registrerte. Skal man fremdeles føre mvaen som en post ved registrering av faktura? 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Dere har ikke lov å føre fradrag for MVA før dere er MVA pliktige. Så hele beløpet inkl. MVA er deres kostnad.

Det samme gjelder om dere selger varer eller tjenester, dere kan ikke legge på MVA før dere er MVA registrert.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen