avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ihu
CONTRIBUTOR *

Diettgodtgjørelse på reiser med overnatting inn- og utland

av ihu

Hvilken lønnsart skal jeg bruke i Visma EA for diett som gjelder Hotell og er innenfor SKD sin forskuddssats (578)?

Trenger å innberette antall og beløp.

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

betaler du diett etter skattesatsen kr. 578,- ved overnatting hotell bruker du lønnsart som heter Reise med overnatting hotell.

I Norge er satsen kr. 578,-, Så er det egne satser for hver land.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Pilot-dude
CONTRIBUTOR **

av Pilot-dude

Hei Jorn,

Er der noen fremdrift med diett på reiser med overnatting inn- og utland med en lønnsart som deler mellom skattepliktig del og skattefri del 

for eksempel betalte sats er 700= 578 skattefritt + 122 skattbar. Jeg har det per idag på 2 linjer men dette er mer arbeid der mellomlegg for hver land må beregnes manuelt etc. hadda vært så fantastisk om systemet had gjørt dette.

Marco

av Jørn Karlsen

Hei

Der ingen løsning for å få regnet ut dette automatisk i et lønnssystem. Men his du bruker et reiseregningsystems, så vil du få dette regnet ut automatisk.

Det er så mange momenter i forhold til å regnet ut riktig utbetaling av diett, etter at myndighetene kom med disse nye reglene.

Vet ikke hvilken lønnssystem du bruker, men flere av våre lønnssystem er integrert med reiseregningsystemet Visma.net Expense

Leger ved link til mer beskrivelse av registreringssystemet.

Link

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma eAcconting AS
Jørn Karlsen