avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Lysebo
CONTRIBUTOR **

Dimensjon på 3930 konto

av Lysebo

Hei

Regnskapsfører for et idrettslag og har bokført betaling for trenere som

1920: Kredit

3930: Debit

Men jeg får ikke mulighet til å da påføre dimensjon på kostnaden slik at jeg kan tildele den et lag. 

Er det en løsning på dette

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Gå til Innstillinger - Kontoplan og inn på kontoen, og kryss av for å bruke dimensjon. Så skal du kunne bokføre dimensjon.

Men å bruke konto 3930 for betaling for trenere er feil.

Konto 3930 er en inntektkonto.

Og betaling for trenere skal rapporteres som lønn, hvis det ikke er rene utlegg.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Lysebo
CONTRIBUTOR **

av Lysebo

Hei

Takk for svar 🙂 

Hadde ikke tenkt over det med inntektskonto. Men tror ikke våre trener utgifter går som lønn, det er sporadiske oppdrag og under 6000 kr i året. Er oftest når lagene ønsker å holde en spesiell økt og henter innen en utenforstående part 

Hvilken konto ville du anbefalt  ?

av Jørn Karlsen

Hei

Alle ytelser/honorar som utbetales skal rapporteres som lønn, og sendes inn som A-melding.

Så finnes det noen organisasjoner som kan utbetale inntil kr. 10.000,- som er skattefritt, men også dette skal rapporteres via Lønn og A-melding. 

Ingen beløp kan utbetales til privatpersoner uten at det meldes inn til Skattemyndighetene, også det som er skattefritt.

Med mindre dere mottar faktura, da skal det ikke innrapporteres via lønn.

Er faktura fra et ENK Enkeltpersonforetak med adresse der de bor, så skal utbetalinger rapporteres i eget skjema i Altinn RF-1321.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen