Mine områder
Hjelp
Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

Dokumentasjonskrav langtransportsjåfører

av Neimante Leonaviciene

Døgndiet langtransportsjåfører. 

Skal det fylles ut reiseregning i tillegg til timeliste for langtransportsjåfører da de for utbetalt døgndiett på 300,-? 

På kontohjelp har jeg funnet at "Langtransportsjåfører har mobilt arbeidssted. De anses å være på arbeidsplassen når de er på kjøreoppdrag og er ikke på yrkesreise under kjøringen." 

Reiseregning følger med de ansatte som er på yrkesreise (tjenestereise), men hva med langtransportsjåfører ? 

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Når ansatte er på reise å skal ha dekket rene utgifter, eller får diett, skal det skrives reiseregning.

Jeg ville gjort det på langtransportsjåfører også, da de skal ha diett for hvert døgn de er borte.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Neimante Leonaviciene
CONTRIBUTOR ***

av Neimante Leonaviciene

Siden jeg hører forskjellige svar på mitt spørsmål, har jeg spurt Skatteetaten om dokumentasjonskrav (reiseregning) for langtransportsjåfører og de har bekreftet at det IKKE trengs å fylle ut reiseregning for den type reisen siden langtransportsjåfører har mobilt arbeidssted og de anses å være på arbeidsplassen når de er på kjøreoppdrag og er ikke på yrkesreise under kjøringen. Det er nok kun med timeliste. 
Hva synes dere om det?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Så bra, Det kan være tvil i slike tilfeller.

Men da slipper du reiseregninger, på disse. Når jeg får slike svar av skatteetaten, ber jeg om få  det bekreftet på mail.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen