Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Mariann7
CONTRIBUTOR *

Egenkapital blir feil skattemodul

av Mariann7

Hei 

Eg jobber med regnskapet 2019. Får et problem i skatteskjema med egenandel.

Eg har ført skatt 2019 debet konto 2050 (egenkapital ), kredit 2500 ( betalbar skatt, ikkje fastsatt)

I Skjema RF 1052 vises egenandel som Aksjekapital + resultat

I skjema RF 1167 vises egenandel som aksjekapital + resultatatet når skattet trukket fra. 

Eg får da avvik , da beløpet skal være lik i begge skjema.

Hvordan fører eg dette slik at det blir riktig ? Kan selvfølgelig bare overstyre i skatteskjema, men bør vel være ført riktig i regnskapet  i utgangspunktet..

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er en feil i skatteskjema, så gå inn på RF-1052 og endre beløp slik at disse blir like. Da stemmer skjemaene.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Mariann7
CONTRIBUTOR *

av Mariann7

Supert , takk for svar . Da har eg ført riktig i selve regnskapet 🙂 

Mariann7
CONTRIBUTOR *

av Mariann7

Hei 

Skjema 1052 : Da post 150 ikkje kan endres , har eg ført inn skatten som endring nederst på skjemaet . Da blir summen lik som på skjema RF 1167 .Er dette riktig måte å gjøre det på ?  Men allikevel får eg opp avvik . 

Er dette også en feil, at eg bare kan sende inn skjema ? 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Post 150 i RF-1052 er en sum post og kan ikke endres. Siden Post 150 er summen av postene ovenfor.

Du kan legge inn justeringen i post 116. Så vil du få skjema til å stemme.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ja det stemmer.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen