for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Jeg har forstått at der er lov å føre kontantinntekter over en periode i samme postering. Er det samme lov for flere kontantbetalinger? Hvis jeg kjøper porto 5 ganger i løpet av en måned hos posten.no med bedriftskortet, kan jeg føre dette som en kontering eller må hvert kjøp føres for seg med ulikt bilagsnummer?
Løst! Gå til løsning.
Hei
I henhold til kontantsalg så er det en kassa lov, som gjør at du er pliktig til å ha et kassesystem, eller annen løsning. Da kan du føre det samlet i en postering for flere dager.
Når det gjelder kontant kjøp, kan flere kvitteringer føres som et bilag. Men da må du lage en oversikt
Dato - Butikk navn - Beløp
Dato - Butikk navn - Beløp
Sum totalt
Og legge ved alle kvitteringene.
Men er det betalt med bedriftskort, vil jeg anbefale deg å føre hvert bilag, slik at det er lettere å avstemme banken. Slik at du har samme beløp i Banken som i regnskapet.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Takk for svar! Så det er ikke ulovlig å føre de på samme bilag når jeg bruker bedriftskort? For meg er det ikke så viktig at banken alltid er ajour fordi jeg driver et lite ENK med få bilag. Ønsker å rasjonalisere regnskapsarbeidet så mye som mulig.
Hei
Du som har ENK, vil jeg anbefale at du har egen bedrifts konto i banken. Enklere å få en god oversikt over økonomien. Men du er ikke pliktig til det.
Men for egen del, så gir det bedre oversikt, og skulle du få kontroll fra skattemyndighetene vil dette gjøre kontrollen lettere.
Personlig ville jeg ført hver transaksjon ut av bank som separat bilag.
Men det er opp til deg.
Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂
Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.