avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AAATTT
CONTRIBUTOR **

Er det lov å si opp ansatte fordi man vil legge ned driften?

av AAATTT (Oppdatert ‎28-04-2020 22:22 av AAATTT )

Vet det er ganske strenge regler rundt det å si opp en ansatt.

Hvis virksomheten ønsker å legge ned sin drift, kan man da si opp de ansatte med bakgrunn i dette?

Må den ansatte da få lønn i hele sin oppsigelsestid, eller er det noen andre regler hvis driften i firma legges ned?

3 SVAR 3

av Jørn Karlsen

Hei

Ja hvis bedriften legges ned så vil det være normalt å si opp de ansatte.

De ansatte har krav på lønn i oppsigelse tiden, men kun frem til dato for når bedriften legges ned.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

AAATTT
CONTRIBUTOR **

av AAATTT

Bedriften vil fortsatt bestå, men vi skal ikke ha noe drift.

Vi setter bedriften på pause, slik at vi har mulighet å evt ta opp driften igjen senere. 

Vi sier opp alle oppdrag vi har, og sier opp de ansatte.

Har de ansatte krav på lønn kun frem til dato for når vi ikke har flere oppdrag da?

av Jørn Karlsen (Oppdatert ‎30-04-2020 09:16 av Jørn Karlsen VISMA )

Hei

Hvis dere bare legger ned driften, men bedriften skal bestå. Vil jeg mene de ansatte har krav på lønn i hele oppsigelsestiden. 

Det er forskjell på å legge ned driften på den måten dere tenker, kontra å legge ned hele bedriften.

Her vil jeg anbefale at dere får bistand fra en advokat, slik at dere gjør dette riktig å ikke får problemer i ettertid.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen