avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

258
CONTRIBUTOR *

Etterfakturering av MVA med omvendt faktura

av 258
  • Hei jeg har nettopp kommet meg i gang med regnskap i Visma og føring av omvendte fakturaer for bedriften min, så jeg er relativt ny i dette feltet her. Har vært litt uheldig med å glemme faktureringen av MVA og må nå etter-fakturere kunden(e). Logget meg inn i Altinn for å sjekke dette i og med at jeg har fått purring, og jeg så at dette var et «RF-0002 skjema» som skulle vært til utfylling for en stund siden. Har vært i kontakt med support og fikk bekreftet at alt dette skulle være mulig å føre inn i Visma, så jeg lurer på hvordan dette blir gjort. I første omgang det å få det registrert og senere opprette etter fakturering av MVA etter at jeg oversteg grensen.
1 SVAR 1
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Du skal etter fakturere MVA. Du har ikke lov å etter fakturere MVA til privatpersoner. Kun til firmaer.

Da må du opprette ny faktura hvor du legger inn produktet med mva og et uten mva. Slik at summen på fakturaen kun blir MVA.

Dvs. du må kopiere produktet du har uten mva, og endre slik at det blir MVA pliktig.

Produkt 1 (uten MVA)  Kr. -1 000,-

Produkt 2 (med MVA) kr.    1 000,-

MVA kr. 250,-

Summen på fakturaen å betale er da kun MVA.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen