Mine områder
Hjelp
Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

Faktura fra Klarna

av Marianne Abrahamsen

Hei, min mann gjør av og til innkjøp til sitt enkeltmannsforetak, fra bedrifter som bruker Klarna som faktureringsløsning. Hittil har dette vært et norsk firma, Sparevinduer. Da har jeg opprettet leverandøren som "Klarna AB-Sparevinduer", og brukt Sparevinduer sitt org.nr. og Klarna sitt kontonummer, slik det er oppført på faktura. Nå skal jeg igjen bokføre et innkjøpt fra en leverandør som bruker Klarna. Men denne gangen er det et fransk firma, Mister Auto. Så da begynner spørsmålene å poppe opp. Blir det riktig å opprette leverandøren som "Klarna-Mister auto"? Og bruke org.nr. til Mister auto? Kontonummeret er fortsatt til Klarna. Det er org.nr til Mister Auto som står på faktura fra Klarna.

Dette er et Fransk nr, som jeg ikke finner i brreg.no.

Det er selvsagt ikke mva på denne fakturaen, så regner med det kommer en egen faktura fra tollmyndighetene med mva.

Mvh

Marianne:)

2 SVAR 2
Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

av Marianne Abrahamsen

Supert!

Takk for hjelpen, og god helg!

Mvh

Marianne

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Marianne

Du skal opprette leverandøren du kjøper varer fra, men legge inn konto nr. hvor pengene skal betales til eks. Klarna.

Da har du oversikt over hva du har kjøpt av hver leverandør, og betalingen går til Klarna, som har kjøpt fordringen av selskapet du kjøper varene fra.

Hvis du er mva registrert som i 2016, vil du får en faktura fra speditør på toll og mva.

Fra 01.01.2017 er det vie regler for kjøp og salg av varer og tjenester til utland.

Så fra 01.01.2017, skal du beregne mva på tolldeklarasjonen.

Se artikkel vedr mva. her på Community eller kontakt support.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen