Mine områder
Hjelp
KristinaR
CHAMPION *

Feil i åpen reskontro kundefordringer

av KristinaR

Hei, 

Jeg har en kreditnota til kunde, som er ikke i åpen kundereskontroliste fra en annen regnskapssystem. Kreditnota står som betalt, men kunde aldri fått penger. Pengene ble returnert til kunde nå men jeg kan ikke matche utbetalt beløp med kreditnota. Om jeg skal opprette ny kreditnota blir det ikke riktig, kreditnota finnes i regnskapet. Hvordan kan jeg løse det?

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

For å finne ut av dette må du inn i gammel regnskapssystem, og se om den kreditnotaen er laget, og om den er betalt tidligere.

Du kan lage en kreditnota og kjede den mot utbetalingen. Men om det da blir dobbelt kreditering kan jeg ikke si. Da må du inn i gammelt regnskapssystem for å finne ut av hva som har skjedd tidligere.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

KristinaR
CHAMPION *

av KristinaR

Hei, kreditnota be lagret i tidligere regnskapssystemet men ikke utbetalt. Det er vanskelig å si hva som skjedd og hvorfor fordi det var en annen regnskapsfører som jobber ikke nå lenger

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Skjønner, for å finne det ut, må dere se i gammelt regnskap, eller få tidligere regnskapsfører til å komme med svaret på hva som er skjedd. For å kunne rette dette på riktig måte.

Eller ta en beslutning om å lage ny kreditnota, for å få dette ut av verden.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen