avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

ET-Dagen
CONTRIBUTOR ***

Feil i faktura sendt til kunde, endring av detaljer tilbake i tid

av ET-Dagen (Oppdatert ‎17-06-2021 13:38 av ET-Dagen )

En faktura var sendt ut i september i fjor for tjenester levert av oss til en kunde. Grunnet koronasituasjonen endret ting seg brått og det de betalte for var litt i overkant av det vi leverte grunnet at noen ekstra tjenester manglet.

Dermed tenker vi at det beste er å annullere denne original fakturaen og opprette ny med riktig mengde, og sette den tilbake i tid til september (altså fikse opp tilbake i tid) og refundere bedriften for det som de betalte ekstra.

Er dette riktig?

3 SVAR 3
ET-Dagen
CONTRIBUTOR ***

av ET-Dagen (Oppdatert ‎04-09-2021 12:18 av ET-Dagen )

Er det mulig å opprette en faktura som går "andre veien", altså der man fører refusjon for varer kjøpt og MVA som tilhører?

Årsregnskap har ikke blitt ført, det var nyheter til meg av at det måtte det så ser på det.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Du kan lage en Kreditnota som da blir bokført motsatt av en faktura.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Går u fra at dere har avsluttet regnskapet og sendt inn Skattemelding og næringsoppgave. Så vil fraråde deg om å endre regnskapet i 2020. Da må du i såfall sende inn ny skattemelding og næringsoppgave osv. på nytt.

Lag en ny faktura i 2021. med kun differansen.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen