Mine områder
Hjelp
Linda Storebø
CONTRIBUTOR *

Feil i gammel Inngående Balanse til konto 2740

av Linda Storebø

Jeg oppdaget i år etter overføring fra Eaccounting skattemodulen til Altinn at det lå et uforklarlig beløp på utestående fordringer i næring (post 4.1.6) i skattemeldingen (ca 1MNOK).

Jeg har gått tilbake i regnskapet og ser at dette beløpet har forfulgt meg siden 2018. Det viser seg at da vi gikk over fra Datax til Visma Eaccounting la vi inn Inngående Balanse i Eaccounting for å komme i gang med regnskapet. I den forbindelse ble det ved en feil lagt inn beløpet på konto 2740. Dette har forfulgt meg siden og først oppdaget nå. All MVA er ført og betalt i alle år og inngående balanse som ble lagt inn i 2018 skulle vært 0,- 
Hvordan kan jeg få slettet dette beløpet (ryddet opp i dette)?

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Da blir spørsmålet om dette beløpet skulle vært ført på en annen konto.

Så anbefaler deg å sjekke balansen fra annet system, og du ved start av Visma eAccounting. og se om du har lagt inn noe feil.

Hvis beløpet ble lagt inn ved inngående balanse, på feil konto 2740 Oppgjørskonto MVA, så å beløpet overføres til riktig konto.

Dette kan du nå endre med å føre et bilag 31.12.2020.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen