avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AMJO
CONTRIBUTOR ***

Feil i omsetningsoppgave

av AMJO

Hei Jørn.

Da prøver jeg på nytt her.

Jeg får feil i omsetningsoppgaven. Post 1 (samlet omsetning og uttak innenfor og utemfor mva loven) er lavere enn post 2 (samlet omsetning og uttak innenfor mva loven) Jeg har gått igjennom begge listene og differansen skyldes purregebyr og flaskepant. Se vedlagt skjermbilde for hvordan dette er ført - blir dette feil? Purregebyr er ført på samme måten.

Får også feil i post 7 (omvendt avgiftsplikt, tjenester kjøpt fra utlandet 25%) - avgiftsbeløpet er ikke regnet ut etter rett prosentsats  Dette gjelder facebook annonsering og er ført etter mal i Visma - se vedlegg. Hva gjør jeg feil her?

Mvh

Anna-Maria

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anna Maria

Ja det ser riktig ut.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

AMJO
CONTRIBUTOR ***

av AMJO

Hei. Takk for svar.

Kan du ihvertfall gi en tilbakemelding på om posteringen for facebook annonsering er riktig ført? Vedlegg i opprinneldig melding.

Jeg får som sagt tilbakemelding fra skatteetaten om at avgiftsbeløpet ikke er regnet ut etter rett prosentsats og dermed feil i post 7.

Mvh

Anna-Maria

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anna-Maria

Uten å gå inn i ditt system og se hva som er bokført på de forskjellige kontoer, og MVA sats som er brukt, er det vanskelig å gi deg ett korrekt svar.

Vil anbefale deg å ta kontakt med support på telefon. eller du kan kjøpe konsulent tjenester der vi logger oss inn i ditt system via fjernstyring og lettere kan se hva som er ført og evt. hva som er galt. (konsulenttjenester er en tileggstjeneste som faktureres ekstra)

Ønsker du konsulenttjenester, kan du sende en mail til consult@visma.com med spørsmål, Navn og telefon nr. så vil vi ta kontakt med deg.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

AMJO
CONTRIBUTOR ***

av AMJO

Hei.

Takk for tilbakemelding.

Flaskepant og purregebyr er de eneste summene som skiller omsetning i post 1 fra post 2 og den samlete summen av disse utgjør denne differansen. Det er vel uansett rart at post 1 er lavere enn post 2?

Jeg får ikke opp noen bilag som er feil i mva oppgaven.

Hvordan kan jeg få hjelp til å gi et svar til skatteetaten på årsaken til denne differansen?

Ang. post 7 (tidligere vedlagt skjermbilde av postering) - jeg får tilbakemelding fra skatteetaten om at avgiftsbeløpet ikke er regnet ut etter rett prosentsats. Gjelder facebook annonsering. Hva gjør jeg feil her?

Mvh

Anna-Maria

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Anna- Maria

Flaskepant skal ikke ha noe med din omsetning å gjøre siden det er ført i kontoklasse 4 - Varekjøp.

Vanskelig å gi deg ett korrekt svar, så lenge jeg ikke kan se hva som er i ditt system.

Når du går inn på MVa oppgaven for terminen, så skal du nederst til høye få opp evt. bilag som er feil, hvis du trykke på ikonet.

Forsøk dette, og se hvilet bilag det evt. er feil på.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen