Mine områder
Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Hjelp
Linda Ekstrøm
CHAMPION *

Feil innbetalt beløp MVA betalt skatteetaten

av Linda Ekstrøm

Hei!

Vi har ved en feil betalt inn feil beløp i mva til skatteetaten. Vi skulle betalt inn 37.485,- til skatteetaten i mva, men la inn feil tall i nettbanken og betalte 37.845,- (2 tall byttet plass).

Vi fikk brev fra skatteetaten i etterkant at 360,- for mye betalt skulle motregnes mva oppgave T2/2020.

Vi bokførte ikke denne motregningen noe sted, så vi har fortsatt en differanse på konto 2740 på kr 360,- Da vi ikke har fått "tilbake" denne summen fra Skatteetaten på noen måte og heller ikke har trukket fra beløpet på senere mva meldinger.

Hvordan skal vi bokføre så dette blir korrigert og konto 2740 blir rett i regnskapet?

Vi bør jo på et vis betale 360,- mindre på en fremtidig mva melding for å få "tilbake" det vi betalte for mye.

Vi sender inn MVA oppgaver til Altinn via Visma Eaccounting

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Når du sender inn neste MVA-melding, og betaler MVA så trekker du fra beløpet du har betalt for mye. og da vil konto 2740 Oppgjørskonto stemme.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Linda Ekstrøm
CHAMPION *

av Linda Ekstrøm

Aha, så jeg skulle bare selv motregne de 360,- ja. Jeg trodde jeg måtte få krav fra Skattetaten med korrekt sum i T2/2020, så jeg bare betalte summen som sto på mva meldingen.

Da prøver jeg dette. Takk 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Bare hyggelig. lykke til.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen