avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Erik Baret1
CONTRIBUTOR **

Feriepenger 2017

av Erik Baret1

Hvordan kan jeg få bort ikke utbetalte feriepenger fra feriepengeliste 2017 ved utbetaling i 2020?

7 SVAR 7
sylvia
CONTRIBUTOR ***

av sylvia

Altså skulle vi hatt en funksjon i lønn på eAccounting liknende Visma Lønn hvor vi kan hente opp-" Ikke utbetalte feriepenger fra tidligere år", slik at vi får tømt disse feriepengelistene . Greit at feriepenge listene er fullstendige og korrekte.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Slik jeg kjenner til henter ingen lønnssystem opp feriepenger bortsett fra siste år. i dette tilfelle 2019.

Feriepenge listen vil ikke bli korrekt for 2017 eller 2019 i dette tilfelle dessverre.

Men utbetaler du nå i 2020, feriepenger opptjent i 2019, så henter systemet opp beløpet, og feriepenge listen blir korrekt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Det er ikke mulig å fjerne beløpet på feriepenge listen for 2017, hvis disse feriepengene ikke er utbetalt.

Samt det betyr ingen ting om de står på feriepenge listen for 2017.

Det som er viktig e at saldo på konto 2940 Skyldige feriepenger stemmer med feriepenger listen

Det kan da være greit å ta ut en feriepenge liste opptjent 2019, og avstemme denne mot saldo på konto 2940 Skyldige feriepenger pr. 31.12.19.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Erik Baret1
CONTRIBUTOR **

av Erik Baret1

Hei,

Jeg syns ikke svaret ga en løsning.

2940 stemmer ikke overens med feriepengeliste for 2019 fordi det henger noe igjen.

Hvordan fjerner jeg det som henger igjen?

Hva velger jeg i lønnsmodulen?

Kan det fjernes ved å gjøre manuelt bilag?

Håper på ett mer utfyllende svar, med en klar løsning.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Ikke så enkelt å gi deg et fasitsvar uten å se ditt regnskap. 

Stemmer differansen på konto 2940, men det som står som rest på feriepenge listen fra 2018, eller 2019 ?

Er dette beløp som skal utbetales til de ansatte eller ikke ?

Hvorfor er ikke alle feriepengene utbetalt tidligere år, er det noen grunn til det?

Hvis de ikke skal utbetales, så kan de bokføres ut av konto 2940 Skyldig feriepenger, mot en konto du oppretter i regnskapet. 5093 Tilbakeførte feriepenger.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen

Erik Baret1
CONTRIBUTOR **

av Erik Baret1

Hei,

Kontakt meg gjerne dersom du vil ha ytterligere innsikt i regnskap.

Listene stemmer ikke fordi det ligger noe igjen fra 2017.

De skal utbetales.

Spørsmålet er hvordan jeg kan kjøre lønn eller ett manuelt bilag som nuller ut feriepengelisten for 2017.

Hvor henter den beløpet fra?

Kan de føres ut i manuelt bilag mot bank?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei

Vi kan bistå deg med regnskapet som konsulent tjeneste.

Du kan her bestille en time hos oss, så ringer vi deg og kobler oss opp på din pc.

Med vennlig hilsen
Jørn Karlsen