for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei,
Bruker Mamut Lønn. En ansatt får utbetalt både månedslønn og feriepenger i juni. Han skal ikke ha så mye ferie og skal bare trekkes i lønn i de månedene han tar noen fridager. Når han tar ut noen fridager og skal ha trekk i månedslønn, trekker jeg da bare direkte i månedslønnen, og setter inn beløpet( månedslønn minus feriedager)? Slik at det ikke fremkommer noe trekk på månedslønnen. Blir dette riktig i forhold til A-meldingen? Da blir det jo innrapportert 12 ganger månedslønnen.
Med vennlig hilsen
Anne
Løst! Gå til løsning.
Hei Anne
En ansatt på månedslønn skal trekkes for full ferie når han får feriepenger. Det er ikke lov å utbetale dager som ikke avvikles. I henhold til ferieloven skal de dagene som ikke er avviklet overføres til neste år.
Dvs. når du utbetaler feriepenger i juni, pluss feriepenger skal du trekke for full ferie. og dette ferietrekket skal du bruke A-meldingskode: Inntekt-kontantytelse-trekk i lønn for ferie.
Så kommer det an på om dere har 10,2 eller 12,0 prosent feriepenger.
Men månedslønn skal fra 2017, utbetales 12 måneder, slik at sykepengegrunnlaget hos NAV blir korrekt, så trekkes ferie, og da skal du som sagt bryke den nye A-meldingskoden:nntekt-kontantytelse-trekk i lønn for ferie.
Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Copyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.